Nieuweling

Gestart door technics, 05-06-2014 22:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

technics

Hoi,

Sinds een paar maanden ben ik vanuit Groningen naar Utrecht verhuisd en werk ik in Lombok, waar ik in aanraking kwam met de heerlijke bieren van Maximus, Ceaux, Van de streek en De Leckere. Van het een kwam het ander en sinds een paar dagen staat mijn eerste brouwsel te gisten in de woonkamer :P

Eerst maar begonnen met een starter set (uit blik), maar als dit brouwsel een beetje lukt opschalen naar brouwen met graan! Al veel geleerd van het forum en na een aantal dagen lezen besloten me maar eens voor te stellen :)

groeten Erik

Herman

Lombok ligt toch in Indonesië? ;) Veel plezier en brouwen met mout is minder moeilijk dan menige beginner denkt.

technics

Ja volgens mij inderdaad een eiland in Indonesie :D
Brouwen met graan lijkt me vooral erg gaaf ten opzichte van het blikbrouwen. ipv kant en klaar recept uit blik, lekker recepten uitproberen, tweaken en nieuwe brouwsels proeven!

brouwmus

Welkom Erik!

Ben zelf ook nog nieuweling & kitbrouwer :)

Ik wil eerst met een aantal kits gevoel krijgen voor de minst moeilijke/arbeidsintensieve onderdelen van het proces (vanaf het maischen). Overigens is daar ook al vanalles aan te tweaken als ik de informatie op, voornamelijk Engelstalige, blogs en jijbuisfilmpjes goed begrijp.

Veel plezier in ieder geval en santé!

Groet,
John

JanSt

Hoi en welkom,

Wij gaan beginnen met een biergilde in Utrecht misschien kan je in de toekomst aansluiten.

gr Jan

technics

@JanSt klinkt leuk!

Ben nu bijna toe aan bottelen, SG is al correct (volgens Brewferm handleiding) maar ik hoor het nog steeds af en toe bubbelen. Gewoon bottelen? Of ben ik dan bierbommetjes aan het creëren? :P

Pizzabakker

Je SG meten. 2 dagen wachten en weer meten. Als het niet verder gezakt is kun je bottelen.

technics

@Pizzabakker bedankt voor het advies!

JanSt

Gewoon nog 2 dagen laten staan, als dan het SG nog het zelfde is dan bottelen die handel.

Ah te laat.. :)

technics

Gelukkig moet ik nog even wachten tot Brouwmarkt mijn flesjes levert, dus dat maakt het wachten nog iets gemakkelijker. Toch wel het moeilijkste aan bier brouwen, je weerhouden om het bier al te drinken :P

Op de Fles

Welkom, brouw ze en Proost!  :proost:

technics

Het is gelukt! Vandaag het eerste biertje open gemaakt, mooie sis en mooie schuimkraag :D Nu hopen dat de smaak zich nog wat ontwikkelt, maar nu al goed te drinken.



Tijd voor de volgende stap, all grain!

Pizzabakker

Dat ziet er lekker uit!  :proost:

Jacques

Ziet er inderdaad nu al goed uit. Maar heb nog een beetje geduld, over een paar weken zal het schuim er beter uitzien en is de smaak wat voller.

Adbrouwt

 :proost: Proost zou ik zeggen. Het ziet er in ieder geval smakelijk uit. Veel succes met je moutbrouwsels.
 :degroeten:

technics

Citaat van: Jacques op 28-06-2014  21:01 uZiet er inderdaad nu al goed uit. Maar heb nog een beetje geduld, over een paar weken zal het schuim er beter uitzien en is de smaak wat voller.

Dat is geweldig nieuws :D

René K

Gaaf he, je eerste bier! En nu snel over op brouwen met mout. Dit geeft je nog veel meer voldoening en kun je ook veel meer sturen.
Succes met het verder ontdekken van deze mooie hobby/ambacht!  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.