TV-opnames

Gestart door Emilie | TowelMedia, 30-05-2014 13:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emilie | TowelMedia


Edolem

Dit is ideaal:

Jacques in het ene team

en

RobinB in het andere team.


Dat zou mooi zijn!

(grapje he)

koffie

Altijd welkom om in Lelystad te komen oefenen, kijken of advies te vragen aan een hobbybrouwer  :biersmile:

Oscar

Hmmm... die bekende Nederlanders zullen geen bierkenners zijn denk ik, of zijn het BN'rs uit de bierwereld?

Emilie | TowelMedia

Dat klopt, het gaat om BN'ers ZONDER brouwervaring uiteraard. Het idee is dat zij vanuit een onervaren positie een amateurbier gaan brouwen.

Oscar

Citaat van: Emilie | TowelMedia op 30-05-2014  15:24 uHet idee is dat zij vanuit een onervaren positie een amateurbier gaan brouwen.

Hmmm... dat wordt hilarische TV. Medelijden met de mensen die het zullen gaan moeten proeven. >:D >:D >:D ;D :) Is natuurlijk geen reclame voor de hobby, want je zult zien dat er allerlei domme dingen gezegd worden. (Niet negatief bedoeld hoor) .  :(

Peterrr

Ja, en de gemiddelde Nederlander die ik spreek over onze hobby denkt... goh, dus effe roeren doen in een pan en dan drinken? ... ;D

Grt Peterr

Oscar

Haha stel je voor Geer en Goor aan het brouwen... hehehehe  ;D ;D ;D

Peterrr

Hilarische TV lol       ;D

nembrionic

Citaat van: Oscar op 30-05-2014  15:40 uHaha stel je voor Geer en Goor aan het brouwen... hehehehe ;D ;D ;D

Zal wel een Britt-Imke verhaal zijn of zo :)

Oscar

Emilie,

Al eens gekeken naar BrouwTV:brouwen:

wilbertd

Citaat van: Edolem op 30-05-2014  14:52 uDit is ideaal:
Jacques in het ene team
en
RobinB in het andere team.
dat zou mooi zijn!
(grapje he)
Oh nee, zeker geen grapje. Dan wordt het voor de hobbybierbrouwer tenminste ook interessant om naar te kijken.  :brouwen:
En dan noemen we het 'THE BATTLE OF THE BREWERS!'.

Emilie, stop naar het luisteren naar andere suggesties, dit is je beste formule hier.

Emilie | TowelMedia

Citaat van: Peterrr op 30-05-2014  15:38 uJa, en de gemiddelde Nederlander die ik spreek over onze hobby denkt... goh, dus effe roeren doen in een pan en dan drinken? ... ;D

Grt Peterr

Nee hoor! Daarom zullen de heren in het gehele proces van 3 maanden begeleid worden door brouwcoaches en zorgen we dat ze opgeleid worden door professionals van Grolsch. De winnende receptuur wordt in productie genomen door Grolsch, dus we zorgen ervoor dat de heren zo goed zijn voorgelicht en worden begeleid, dat het wel een topbier wordt!

(Realistische) suggesties zijn nog steeds meer dan welkom!

Oja, we zitten helaas wel vast aan die BN'ers, want het blijft natuurlijk tv... ;-)

Groet,
Emilie

Eric v B

Jacques is toch ondertussen ook BN'er.  ;D

Hoe gaat het programma heten? So you think you can Brew?  ::)

Eric

Oscar

Citaat van: Emilie | TowelMedia op 30-05-2014  17:48 uDe winnende receptuur wordt in productie genomen door Grolsch, dus we zorgen ervoor dat de heren zo goed zijn voorgelicht en worden begeleid, dat het wel een topbier wordt!

Hmmm... ik zie een hele kleine gelijkenis met Brand. Maar wellicht gaan ze dan gewoon een pils brouwen, want dat is wat de nieuwe generatie brouwers van Grolsch brouwt... ;D

bierfan

Het winnende recept ligt waarschijnlijk al lang klaar bij Grolsch..

Emilie | TowelMedia

Citaat van: bierfan op 30-05-2014  18:01 uHet winnende recept ligt waarschijnlijk al lang klaar bij Grolsch..

Was dat maar zo, dan was ik klaar ;-) De heren mogen zelf kiezen wat/hoe ze gaan brouwen, op basis van de informatie en voorgeproduceerde locaties voor ingrediënten die wij hen verschaffen. Aan de andere kant; mochten ze per se een bepaalde soort Pale Ale willen brouwen, dan zorgen wij ervoor dat ze keuze hebben uit een aantal waterbronnen die het water geeft met een bepaalde hardheid/samenstelling aan mineralen dat benodigd is voor dit soort bier.

Daarom, nogmaals, aan u: suggesties waar grondstoffen te halen zijn meer dan welkom. Waterbronnen voor verschillende soorten water zijn al gecoverd.

heijligers

Citaat van: Emilie | TowelMedia op 30-05-2014  18:06 uDaarom, nogmaals, aan u: suggesties waar grondstoffen te halen zijn meer dan welkom. Waterbronnen voor verschillende soorten water zijn al gecoverd.
Kijk hier eens op voor realistische grondstoffen: http://www.Brouwland.com/nl/verdelers. Via die verkooppunten (incl. Brouwmarkt en VdKooy) kun je alles vinden wat je nodig hebt.

Waterbronnen zijn niet zo interessant. Een beetje brouwerij haalt er eerst alles uit en voegt vervolgens stoffen toe om de gewenste samenstelling te krijgen.


Oscar

Citaat van: Emilie | TowelMedia op 30-05-2014  18:06 usuggesties waar grondstoffen te halen zijn meer dan welkom.

Ik denk dat Grolsch dat wel weet.... of vraag je nu aan ons om je door te verwijzen naar Brouwland en/of Brouwmarkt ?  :weetniet: het gaat natuurlijk om een kleine batch van 10 - 20 (of max 30 ) liter...


Oscar

Citaat van: heijligers op 30-05-2014  18:12 uWaterbronnen zijn niet zo interessant.

Inderdaad als er inderdaad een lekker bier uit komt zal Grolsch toch zijn water gaan gebruiken en desnoods het water voor dat brouwsel aanpassen. Dus inderdaad die waterbronnen. Gebruik gewoon kraanwater... :) en desnoods zacht kraanwater. :)

Maar ik ben benieuw hoe dit concept zich gaat vorm geven. Een hobbybrouwer doet er enkele jaren en veel brouw ervaring over om een goed en prijswinnend bier te brouwen, en dan zou een BNér na een cursus bij Grolsch ineens een topbier brouwen in 1 sessie op de TV? Of gaat ie ter voorbereiding ook thuis aan de slag en komen we hem/haar ook nog hier op het forum tegen om advies in te winnen en zien we dan de alcoholische uitspattingen van deze BNér bij RTL Boulevard ?  ;D

 :brouwen: :biersmile:

bierfan

Citaat van: Emilie | TowelMedia op 30-05-2014  18:06 uWas dat maar zo, dan was ik klaar ;-)

Tuurlijk niet, anders heb je geen tv programma.

Grolsch geeft nu al aan om een bier in productie te nemen die ontwikkeld is
door BN-ers die nergens vanaf weten.

Ok, ze worden 3 maanden begeleid. In 3 maanden leer je geen recept samen te stellen.
daar moet je veel voor brouwen en ervaring opdoen. Allemaal show dus. Maar dat is TV.

Just my thoughts... sorry, zo denk ik er over..

Edit, Oscar is me voor.

Peterrr

Zo'n concept kan dus.
Maar dan zou in wezen het team  van  (ervaren ) thuis/hobbybrouwers de BN'r op sleeptouw moeten nemen.
En achter de schermen het huiswerk voor diegene moeten doen.
Want laten we eerlijk zijn voordat iemand een goed bier kan brouwen dat duurt wel even.
Daar ben ik zelf wel achter gekomen
Een ( goed) biertje van brouwen tot drinken duurt al gauw enkele weken soms zelfs maanden

Maar het is dus een tv-show en het gaat om de vertier en het vermaak en de reclame voor de brouwerij.
En als het over onze hobby gaat... Kan er niet genoeg op TV komen toch?

 :biersmile:

Biermagneet

Eens met bovenstaande.
in het halve jaartje wat ik zelf bezig ben heb ik behoorlijk wat moeite om smaakjes te herkennen/combineren, en dan heb ik toch al wat meer als 1 biertje en hetzelfde recept met meerdere gisten gemaakt etz.
En mijn prestaties zullen ver onder die van een ervaren brouwer liggen ;D

En dat het  bier tot nu toe goed te drinken is, is mede te danken door de goede hulp hier en niet mijn ruime ervaring maar of daar nou een productielijnbiertje bijzit tja...

Desondanks ga ik toch kijken gewoon omdat het over bier gaat  :proost:

jank

Wanneer moet dat op de buis komen.

koffie

Jongens wat een gezeik zeg  >:(
Als ze bij Tournee Generale een bier brouwen is iedereen vol lof, maar nu staan we ineens paniekerig te schreeuwen. Denk je nu echt dat Jean Blaute of Ray Cokes  ook maar 1 ingredient zelf gekozen hebben?

Help de beste man met info, of laat het verder gewoon rusten zou ik zeggen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.