Handleiding 3 walsenmolen schrootmolen.nl

Gestart door Van Beers, 27-05-2014 16:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van Beers

Na wat zoekwerk deze handleiding gevonden.
Misschien dat iemand er blij van wordt :) de handleiding van schrootmolen.nl gaf niet veel informatie.

http://www.monsterbrewinghardware.com/MM-2-3-20Instructions.pdf

Ik begrijp hieruit qua aftellen dat ik met de aangedreven wals links, de streep onder zet (6 uur). En dan met de klok mee draaien, naar 0,045. En aan de andere kant dezelfde truc uithalen maar die dan tegen de klok in.



Van Beers

Net een Pale ale mout geschroot, 100 gram om te testen. Op de standaard ingesteld 0,045. Ziet het er zo goed uit? OP plaatjes van andere mensen zie ik eigenlijk meer kafjes liggen.




Muldermans

Naar mijn idee is er niets mis met dit schrootsel, om de kafjes nog mooier heel te houden zou je klam kunnen schroten.

Vr gr  :degroeten:

Jacques

Citaat van: Muldermans op 20-06-2014  17:03 uNaar mijn idee is er niets mis met dit schrootsel, om de kafjes nog mooier heel te houden zou je klam kunnen schroten.

Is volgens mij niet nodig. Het schrootsel ziet er gewoon erg goed uit!

BertG

Citaat van: Muldermans op 20-06-2014  17:03 uNaar mijn idee is er niets mis met dit schrootsel, om de kafjes nog mooier heel te houden zou je klam kunnen schroten.

Vr gr  :degroeten:

Hoe kan je zien of dit niet al klam geschroot is dan?
Ik denk zelf namelijk dat dit schrootsel  wel klam is.
Dhr van Beers zelf kan wellicht uitsluitsel geven.
Schrootsel ziet er zoals Jaques zegt prima uit, mooie kafjes, goed voor een filterbed.
Met tarwe wordt het weer een ander verhaal, misschien moet molen dan weer apart worden afgesteld.

Bertg

bertg

Muldermans

Citaat van: BertG op 21-06-2014  20:53 uHoe kan je zien of dit niet al klam geschroot is dan?


bertg

Niet, maar je kunt ook een aanname doen :weetniet:

Van Beers

Het is niet klam geschroot. Gewoon met de standaard 0.045 instelling op de Chinese 3 walsenmolen.

Easywoods

Citaat van: Van Beers op 27-05-2014  16:39 uNa wat zoekwerk deze handleiding gevonden.
Misschien dat iemand er blij van wordt :) de handleiding van schrootmolen.nl gaf niet veel informatie.

Ja, ik word er zeker blij van... Hier was ik naar op zoek. Bedankt!  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.