Nabeschouwingen ONK en Brand Bierbrouwwedstrijd 2014

Gestart door René K, 24-05-2014 18:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arluijen

Citaat van: Herman op 18-06-2014  19:56 uIk zou een pb'tje ook op prijs stellen. Brand zelf replied openlijk aan iedereen, laten we dat hier maar niet doen ;)

Ik ook.
Nog steeds geen reactie van Brand tot nu toe trouwens.

Hoppenbrouwers

Ik zou ook graag wat feedback hebben gehad op mijn bier. Heeft iemand al een dergelijke uitleg gehad over zijn bier of is het bij de karige cijfers op het formulier dat op de wedstrijddag werd uitgereikt gebleven?

Gerb

Ik denk dat er misschien ook wat te hoge verwachtingen van het hele Brandgebeuren geweest zijn. Ik ben ook teleurgesteld. Wanneer er zo'n grote prijs op het spel staat, worden mensen vanzelf competitief. De insteek voor Brand is natuurlijk het promoten van het merk door deze wedstrijd. Dat betekent voor Brand, een goede promotie en een winnaar met een commercieel aansprekend bier. Dat is allemaal gelukt. De rest doet niet ter zake. En er is toch ook nergens beloofd dat er een proefrapport zou komen? Hebben we überhaupt ergens 'recht' op?

Drents Hopbier

Citaat van: Gerb op 19-06-2014  11:17 uEn er is toch ook nergens beloofd dat er een proefrapport zou komen? Hebben we überhaupt ergens 'recht' op?

De verwachting is gewekt omdat het in voorgaande jaren wel gebeurde. Ik kan me voorstellen dat het verzenden bij Brand/Heineken niet de hoogste prioriteit heeft.

Hopbier

Herman

Ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of we nog iets zouden vernemen van de gekeurde bieren, dit blijkt het geval las ik vandaag in mijn mail.

CiteerBeste Herman, je krijgt wel degelijk terugkoppeling.
We zijn de bestanden digitaal aan het maken zodat we het kunnen mailen.
Je verneemt binnenkort van ons.

John

Lijkt  me sterk dat het meer is dan de analyse uit computer die de aanwezigen reeds in  bezit hebben.

Herman


Hoppenbrouwers

Als dat alles is....

De feedback van vorig jaar was ook deels geschreven feedback uit de keuring. Daar kun je ook echt iets mee. De cijfermatige gegevens, heel wat minder...

arluijen

Citaat van: Hoppenbrouwers op 23-06-2014  21:14 uAls dat alles is....

De feedback van vorig jaar was ook deels geschreven feedback uit de keuring. Daar kun je ook echt iets mee. De cijfermatige gegevens, heel wat minder...

Dat begrijp ik. Maar nu heb ik niets, dus zelfs als het alleen cijfers zijn (labrapport bijvoorbeeld) heb ik er in ieder geval 'iets' aan over gehouden.

Herman

Binnenkort is langer dan 4 weken. Ergo, nog niets ontvangen.

Zedd

Crap guys. Terecht of niet, beloofd of niet, ik blijf met een flink teleurgesteld gevoel zitten. Als je twaalf flesjes inlevert verwacht ik iets meer dan een mailtje met 'dank voor deelname'.
Mooi dat ik ze de volgende keer zelf opdrink.

arluijen

Eens. Ik haak voor de volgende keer af voor Brand. Het ONK vond ik, gaf echt een mooi rapport terug en dat voor maar 3 flesjes, dus daar doe ik wel weer aan mee.

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 15-06-2014  23:25 uDat is wel de bedoeling. Jeroen wacht nog even op het overleg met Brand heb ik begrepen.

Dat is dan kennelijk wel een langdurig overleg  ???

Hopbier

Herman

Per mail heb ik eind juli toch nog een analyserapport ontvangen, maar ibu staat hier niet op. Volgende keer drink ik zelf liever die 12 flessen op. Vorig jaar hadden we in ieder geval nog een mooi rapport, nu 1 lullig pdf'je.

Drents Hopbier

Citaat van: Herman op 24-08-2014  16:31 uPer mail heb ik eind juli toch nog een analyserapport ontvangen, maar ibu staat hier niet op. Volgende keer drink ik zelf liever die 12 flessen op. Vorig jaar hadden we in ieder geval nog een mooi rapport, nu 1 lullig pdf'je.

In voorgaande jaren werd de IBU alleen voor de eerste 10 (of minder) gemeten, omdat deze meting kennelijk te tijdrovend (lees duur) is.

Hopbier

Adbrouwt

Citaat van: Herman op 24-08-2014  16:31 uPer mail heb ik eind juli toch nog een analyserapport ontvangen, maar ibu staat hier niet op. Volgende keer drink ik zelf liever die 12 flessen op. Vorig jaar hadden we in ieder geval nog een mooi rapport, nu 1 lullig pdf'je.
Heb jij zelf een mail naar Brand gestuurd? Jij hebt tenminste nog een lullig pdf'je gekregen. Ik heb ook nog niets ontvangen en dan is twaalf flesjes afgeven toch een hoop. Die drink ik de volgende keer ook liever zelf op.

Herman

Ik heb ze zelf gemaild inderdaad, ik heb ook nog zo'n fles toegezegd gekregen. Deze heb ik nog niet ontvangen. Wellicht dat ik nog eens inzend als ik mijn eigen bier top vind, maar ik had nu het idee dat ik in navolging van het jaar daarvoor een mooie analyse zou krijgen. Dat zelf laten doen is duurder dan 12 flesjes inleveren. Maar als het zo is als Drents Hopbier stelt, had ik de vorige keer blijkbaar mazzel om hoog gewaardeerd te worden (dat wist ik niet).

Gewoon mailen dus, je bent niet de enige die niets heeft gekregen. Blijkbaar is er met de wisseling van de wacht (contactpersoon Coen werkt nu elders) iets niet helemaal lekker overgedragen.

Adbrouwt

Citaat van: Herman op 24-08-2014  18:26 uGewoon mailen dus, je bent niet de enige die niets heeft gekregen. Blijkbaar is er met de wisseling van de wacht (contactpersoon Coen werkt nu elders) iets niet helemaal lekker overgedragen.
Bedankt Herman ik ga ze mailen.  Misschien heeft Coen als gouden handdruk al de niet gekeurde flesjes mee naar huis gekregen ;)

Coen

Ook hier, niks nada noppes. Geen enkele feedback of zelfs maar iets van erkenning dat ik ook maar iets ingezonden heb. Was voor mij de eerste en zeker ook de absoluut laatste keer dat ik ook maar iets voor Brand doe.

Adbrouwt

Citaat van: Coen op 24-08-2014  20:27 uOok hier, niks nada noppes. Geen enkele feedback of zelfs maar iets van erkenning dat ik ook maar iets ingezonden heb. Was voor mij de eerste en zeker ook de absoluut laatste keer dat ik ook maar iets voor brand doe.
Hé Coen. Ben jij diegene die mijn flesjes heeft :D

Coen


Joren

Gefeliciteerd Jeroen  :biersmile: ik heb het bier laatst geproefd en dat bleef niet bij een zo'n lekkere IPA.

JeroenF

Hoi Joren,

 
Citaat van: Joren op 19-01-2015  10:07 uGefeliciteerd Jeroen  :biersmile: ik heb het bier laatst geproefd en dat bleef niet bij een zo'n lekkere IPA.


Dank voor je bevindingen.
Samen met de brouwers van Brand is er lang aan gewerkt om een mooie uitgesproken IPA te maken die past in de traditie, meer hop meer smaak. Gewoon goede grondstoffen gebruiken en eerlijk vakmanschap.

Gr. Jeroen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.