Etiket probeersel

Gestart door mr.chelsea, 20-05-2014 22:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mr.chelsea


Na lang ploeteren eindelijk een opzet voor een etiket. Ben ik nog wat vergeten, is het wat, is het niks...? Ben benieuwd naar de meningen!

mr.chelsea

Zie geen foto, heb de url ertussen geplakt, doe iets niet goed denk ik....

seed7

Heb het even rechtgebreeën,

Ingo

John

Citaat van: seed7 op 20-05-2014  22:44 uHeb het even rechtgebreeën,

Ingo
= rechtgebreid

hans_nwk

Ziet er leuk uit maar waarom "since 2014" ipv "sinds 2014"?
hans

Drents Hopbier

Citaat van: mr.chelsea op 20-05-2014  22:21 u
Na lang ploeteren eindelijk een opzet voor een etiket. Ben ik nog wat vergeten, is het wat, is het niks...? Ben benieuwd naar de meningen!

Ziet er op zich leuk uit. Maar het is OF voor Nederland bedoeld, maar dan moet alles in het Nederlands, OF voor export en dan moet alles in (bijv.) het Engels.

water met een kleine letter
Hersbrücker met een trema
bovengist met een kleine letter
gebotteld i.p.v. bottled
experiment met kleine letter
privé met kleine letter en streepje op e
brouwerij met kleine letter
gebrouwen i.p.v. Brewed
Nederland i/p.v. The Netherlands
door i.p.v. by
sinds i.p.v. since
En valt het bier echt in Cat. 1 ? Dan zou het stamwortgehalte <15,5 % moeten zijn.

Hopbier

Eric v B

Citaat van: Drents Hopbier op 21-05-2014 &nbsp;11:01 uHersbrücker met een trema


Umlaut ipv trema  ;D

Drents Hopbier

Citaat van: Eric v B op 21-05-2014 &nbsp;12:32 uUmlaut ipv trema

Wat is het verschil?

Hopbier

hans_nwk

Citaat van: Drents Hopbier op 21-05-2014 &nbsp;12:39 uWat is het verschil?
Hopbier
Umlaut is Duits, hersbrücker ook is waarschijnlijk de redenering.
Het gaat ook om een klankwijziging (umlaut) en niet om het aangeven van het begin van een nieuwe lettergreep (trema).

Eric v B

Citaat van: hans_nwk op 21-05-2014 &nbsp;12:44 uUmlaut is Duits, hersbrücker ook is waarschijnlijk de redenering.
Het gaat ook om een klankwijziging (umlaut) en niet om het aangeven van het begin van een nieuwe lettergreep (trema).

Jouw uitleg is de redenering.

homoeccentricus

Citaat van: Eric v B op 21-05-2014 &nbsp;12:32 uUmlaut ipv trema  ;D
Tenzij het röck döts zijn!

mr.chelsea

Allemaal bedankt voor de reacties! En voor het regtbrijen!!  ;D Inderdaad of alles in het Nederlands of alles in het Engels, daar
gaan we even wat aan doen, beetje eenheid. En natuurlijk de trema's hoofdletters kleine letters etc. Goed dat er andere ogen naar kijken  ;D
Hoop verder dat ik geen "belangrijke informatie ben vergeten.  Oh ja bij de andere biersoorten verandert alleen de kleur, bock wordt
kastanjebruin, pils oranje (huisstijlkleur)... weizen??.... weis ich noch nicht!
Groeten! En proost, as zaterdag ga ik mijn allereerste flesje openen. Hopelijk wordt het geen anticlimax  :biersmile:

mr.chelsea

Oh ja, ik dacht dat cat I bij bieren met weinig alcohol hoorde. Hoe zit dat eigenlijk?

Drents Hopbier

Citaat van: mr.chelsea op 21-05-2014 &nbsp;17:50 uOh ja, ik dacht dat cat I bij bieren met weinig alcohol hoorde. Hoe zit dat eigenlijk?
Weinig alcohol is in Nederland meestal minder dan 5,5 %

Kijk op http://wetten.overheid.nl/BWBR0014243/geldigheidsdatum_21-05-2014#BijlageI

Hopbier

mr.chelsea

Ok, zal het eens bekijken. Bedankt!

Adbrouwt

Je hebt lekker veel info op je etiket. Daar ben ik wel fan van omdat je dan nog eens rustig kan nalezen wat je ook al weer allemaal in het bier gedaan hebt. Risico met de tekst gedraaid op het etiket zetten is dat je als je gaat lezen je misschien het gist depot over je heen krijgt. Maar verder is het een mooi rustig etiket.  :petje-af:

bierinjisp

Aangezien je formeel het stamwortgehalte niet mag vermelden op het etiket zijn de Categorieën in het leven geroepen.
Het stamwort gehalte bepaald hier de categorie

Cat. S   (15,5 of hoger)
Cat. I    (11 tot 15,5)
Cat. II   (7 tot 11)
Cat. III  (1 tot 7)

Wil je het helemaal mooi maken:
- vermeld gist bij de ingrediënten,
- Bier bevat gluten dit dient in een onderscheidende typografie (bijvoorbeeld vet) vermeld te worden
- weergave alcohol: Alc. 6,3% vol.
- Houdbaarheidsdatum: Tenminste Houdbaar Tot
- Per 13-12-14 dient het volledige adres op het etiket vermeld te worden
- Eigendom fles: Indien er statiegeld op de fles staat dan dient dit vermeld te worden: Statiegeld E 0,10

Dit geldt voor de professionele brouwerijen. Hobbybrouwers mogen hier uiteraard van afwijken.

seed7

Citaat van: bierinjisp op 21-05-2014 &nbsp;21:53 uCat. S   (15,5 of hoger)
Cat. I    (11 tot 15,5)
[...]
Dit geldt voor de professionele brouwerijen.

Aangezien dat hele categorieën gedoe geen plicht is zou ik dat er mooi af laten, mede omdat de grens I - S straks een beetje verschuift naar 15. Zit je weer aan een nieuw etiket. Arme verzamelaars...

En dan is er nog het zwangerschapslogo.

Ingo


mr.chelsea

Wederom bedankt voor de reacties en complimenten en nuttige informatie!
Proost!

mr.chelsea


Zo hier is ie dan, na alle reacties en tips ter harte te hebben genomen is dit mijn definitieve etiket welke morgen op de fles gaat.
Uiteraard zal er nog wel iets aan mankeren, maar dat noem ik dan maar de charme van het hobbybrouwen!
Proost!  :biersmile:

mr.chelsea


mr.chelsea



En de rest van de bierlijn.....

hans_nwk

Ik zou "experiment 190414" iets omhoog trekken zodat het niet door de lijntjes loopt.

Het zou ook horizintaal kunnen.

Ik heb ook het idee dat je voor ieder stukje tekst een ander lettertype hebt genomen, misschien iets beperken?

Ondanks mijn commentaar vind ik het een leuk etiket, zelf zou ik het niet zo mooi krijgen!  :groots:

Groet,
Hans

mr.chelsea

Hallo,

De woorden "blond" en "het andere bier.." zijn wel het zelfde lettertype alleen verschillend uitgerekt.Experiment heb ik expres door de lijnen gezet. Beetje speels zeg maar. Als ik ooit een eigen recept heb ontwikkeld dan verdwijnt experiment en bedenk ik iets anders haha!! Maar bedankt voor je complimenten! Trouwens op een gegeven moment wordt je gek van dat ontwerpen, was al drie maanden aan het prutsen. Nu vind het wel goed!
Vanavond mijn eerste biertje openen, hopelijk smaakt hij goed. Groeten!  :biersmile:

Oxhead

Mooi etiket  :duimop: Maar in wat voor flessen is het gebotteld?
De standaard bierfles inhoud in Nederland is 30 cl, (de euro of bnr fles).
 :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.