Vergistingsvat met schroefdeksel, waterslot en kraan. 31 60 en 120 liter

Gestart door Reinder, 18-05-2014 14:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinder

Hallo brouwers,

Naar aanleiding van dit topic: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,25355.0.html
Waar het om deze verkopers op marktplaats gaat: http://www.marktplaats.nl/verkopers/6063375.html

Ik heb met de verkopers overlegd of ze ook "drank" vaten met een kraan konden leveren en ja dat konden ze dan wel.
Voor €19 p/s of 3 voor €55 krijg je het volgende:




Het zijn echt nette degelijke vaten van 60 liter, die geleverd worden met waterslot en kraantje en afsluit doppen voor als je ze zonder waterslot of kraan wilt gebruiken. Het deksel is tweedelig en schroeft er op. Alles is ook netjes afgedicht met O-ringen.

Aangezien ik in Enschede woon en afstudeer in Almelo heb ik ze zelf opgehaald. Maar het zijn echt twee prima kerels en ze hebben mij uitstekend geholpen.
Ik heb ze gevraagd of ze ook 30 liter vaatjes konden leveren, maar dat hoor ik nog wel.

Misschien dat anderen ook hun voordeel hier mee kunnen doen!

UPDATE:
Ze hebben nu ook 31 liter en 120 liter vaten (zolang de voorraad strekt).
 
120 liter vat kost € 30,00 per stuk ! Hoogte 80 cm , diameter 50 cm , opening 42cm
 
31 liter vat kost € 15,00 per stuk ! Hoogte 33cm , diameter 39 cm , opening 30 cm

Je kunt ze via dit e-mail adres bereiken: gaamwesselink@hotmail.com

Ter verduidelijking, ik verkoop ze zelf dus niet.



de7geitjes

Zou je de maten kunnen opnemen? Heb wel interesse in deze vergistingsvaten maar wil graag de maten weten.

Hoppenbrouwers

Sterk zeg. Zo te zien hebben eerdere kanalen een andere weg gevonden.
Prima actie! :duimop:

hobbybob

Zijn dezelfde als die van ( bijna ) iedere brouwshop, dus de maten ook

Op de Fles

Ik weet de prijzen niet uit mijn hoofd, maar volgens mij zijn ze goedkoper dan in de brouw shows  ;D

hobbybob

Ja 20 eurie voor 60 liter is goedkoop inderdaad.

Op de Fles

Even gecheckt,  op een ander een dikke 40 euri's !

Edwarff

Ik heb twee vaten van 60 liter gekocht. Ogenschijnlijk zelfde kwaliteit als Brouwmarkt.  Binnen een dag in huis, prima verzending.  Blij mee.

de7geitjes


RobinB

Nu maar wachten hoe lang het duurt voor de brouwleveranciers hier weer een stokje voor steken. ;)

Hoppenbrouwers

Citaat van: RobinB op 06-08-2014  22:34 uNu maar wachten hoe lang het duurt voor de brouwleveranciers hier weer een stokje voor steken. ;)
Had ik de poster ook al verteld. Als je dergelijke kanalen binnendoor hebt, is het niet verstandig gebleken dit op een openbaar forum te zetten waar veel leveranciers ook meelezen.

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 07-08-2014  09:07 uHad ik de poster ook al verteld. Als je dergelijke kanalen binnendoor hebt, is het niet verstandig gebleken dit op een openbaar forum te zetten waar veel leveranciers ook meelezen.

Zou eigenlijk niet mogen uitmaken.
Het verbaast mij wel eens meer dat het vrije verkeer van goederen binnen de EU door allerlei afspraken geblokkeerd wordt. Naar mijn idee is dit in strijd met het kartelverbod van de EU. Maar ik ben geen expert op het gebied van het EU-handelsrecht.

Maran

Donderdagavond een van 60 liter besteld. Heb hem net binnen. Ziet er prima uit... nu nog een koelkast eromheen  :D

Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 07-08-2014  16:07 uZou eigenlijk niet mogen uitmaken.
Het verbaast mij wel eens meer dat het vrije verkeer van goederen binnen de EU door allerlei afspraken geblokkeerd wordt. Naar mijn idee is dit in strijd met het kartelverbod van de EU. Maar ik ben geen expert op het gebied van het EU-handelsrecht.
Vrij verkeer van goederen is volgens mij niets mee aan de hand. De goederen worden gewoon geimporteerd en geexporteerd zonder beperkingen bij de grens. Het enige wat hier aan de hand is, is dat een 'grote afnemer' dreigt zijn product ergens anders af te nemen als de 'aanbieder' niet uitsluitend aan hem levert.
Dit is wellicht niet fair en lijkt op chantage maar de producent van de vaten is vrij om te doen wat hij met de situatie wil. Als het kan betekenen dat zijn inkomsten (door de grootste afnemer) daarmee in de toekomst in het geding komen is de keus voor de hand liggend.

Het moet niets uitmaken... dat klopt... maar dat dóet het wel.

koffie

Vergelijk het eens als volgt: Een huurbrouwerij maakt sinds jaar en dag al exclusief voor een abdij. De abdij verkoopt dit spul onder de naam 'Westvleteren' en verdient daar een goede boterham aan.
Op een dag klopt er iemand aan de port van de brouwerij met de vraag of hij niet voor wat minder ook van dat bier kan verkopen. Geen probleem, zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk ontstaat er een handeltje van dit Westvleteren bier aan de poorten van de fabriek omdat het Westvleteren bier daar een stuk goedkoper is dan bij de abdij ..

Als Hollander juich ik goedkopere gistvaten altijd toe, maar ik kan me best wel voorstellen dat een afnemer zich beroept op een exclusiviteitscontract (indien die er zou zij).

ciesvandekwis


seed7

In de spuitgiet wereld zijn er twee construkties, of een spuitgieter heeft zijn eigen matrijs en kan daarmee doen en laten wat hij zelf wil, of zijn klant heeft de matrijs en de spuitgieter werkt in loonwerk. In het laatste geval is de eigenaar van de matrijs de "baas" over de spulletjes die er mee gemaakt worden.

Heel veel matrijzen zijn niet uniek, bijvoorbeeld die van de blauwe stopvaten, die zijn gestandaardiseerd en er zijn een heleboel bedrijven die die vaten maken, al dan niet in loonwerk. Het gistingsvat waar het hier over gaat zie je tegen de oogsttijd in een heleboel Duitse bouwmarkten verschijnen (wordt voornamelijk voor de mostbereiding gebruikt), het zou me niet verbazen als er meerder producenten van deze vaten zijn.

Ingo

Niels B.

Ik dacht, net als seed7, dat de reden voor het niet meer particulier verkopen van de "andere" vaten kwam omdat het patent van het vat bij de grootverdeler lag. Anders waren we de vaten ondertussen ook al ergens anders tegengekomen.

Hoppenbrouwers

Dit type vat wordt inderdaad ook geproduceerd/gedistrubueerd door Floraworld in Duitsland. Ik weet namelijk dat meerdere leveranciers in Nederland niet dezelfde bron hebben. Dus dan is er ook meer dan 1 matrijs in omloop.

alrikdew


i-love-ipa

Ik heb vandaag een reactie gekregen op mijn emailtje, helaas zijn alle vaten niet meer voorradig en zullen ze ook niet meer worden, erg jammer scheelde de helft in prijs in vergelijking met dezelfde vaten op Brouwmarkt.nl

Hoppenbrouwers

Citaat van: i-love-ipa op 27-08-2014  17:38 uIk heb vandaag een reactie gekregen op mijn emailtje, helaas zijn alle vaten niet meer voorradig en zullen ze ook niet meer worden, erg jammer scheelde de helft in prijs in vergelijking met dezelfde vaten op Brouwmarkt.nl
Joh... Wat raar. Echt niet zien aankomen... :weetniet:

tdp

Vergistingsvaten hadden ze afgelopen week alleen nog van 120 liter.
De voertonnen hadden ze nog wel, 30/60 liter.

Wellicht een tip: Deze tonnen worden door brokkenleveranciers gebruikt, wanneer ze brokken in een silo blazen. Er zitten 2 pijpen vaak op zo'n silo, 1 voor het inblazen van het voer (brokken bijv.) en een als ontluchting. Hier komt veel stof uit, waardoor ze er een stofzak aanmaken. Deze deponeren ze in de stofton, zodat het geen smeerboel rond de silo wordt. Voordeel van deze tonnen is dat ze luchtdicht en voedselveilig zijn! :D
Via via heb ik zo 2 tonnen van 60 liter kunnen bemachtigen, voor nop, aangezien ze deze niet gebruikten!  :groots:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.