Overige > Bierproeven/Uitwisseling proefervaringen

Lekker bier van een Bierpakket?

(1/5) > >>

Terry:
Bierpakketten, ik denk dat tegenwoordig veel beginnende brouwers hier wel mee zijn begonnen(?)

Ik dus ook!

En het lijkt zo mooi, je koopt een Mexicaans bierpakket voegt water en eventueel suiker toe, stopt het na 3 weken gisten in een fles en na ongeveer 9 weken heb je je eigen 'Corona'.

Tot nu toe valt dat dus erg tegen, en ik heb nog geen pakket geproefd (Coopers, Bulldog) wat ook maar in de buurt kwam van Corona bier.

Ik vind het dus erg tegenvallen!

Mijn vraag is simpel, kan je überhaupt lekker bier maken met een (blik) bierpakket?

zeebrew:
Ja, maar al snel valt je bij alle brouwsels, een "blikkerige" smaak op. Overigens helpt het al een beetje om een andere gist te gebruiken, temperatuurgecontroleerd te vergisten en een soort te proberen die niet al te moeilijk gaat, zoals Brewferm Grand Cru.

Eenmaal met mout aan de slag geweest te zijn, ga je niet meer blikken :biersmile:

Terry:
Ik heb het met andere gist geprobeerd en brouw temperatuur gecontroleerd.

Op dit moment alleen nog een warmtekast, maar dat moet in de toekomst een koel/warmtekast worden, want loop nu natuurlijk in de lente/zomer tegen het probleem op dat ik niet kan brouwen als de het binnen/buiten te warm wordt.

De bierpakketen van Bulldog hebben trouwens een plastic zak waar het extract in zit. Dus dan zal er geen bliksmaak aan moeten zitten  ^-^

En ja met mout brouwen, heb je daar nou veel ruimte voor nodig (heb ik niet) Of kan ik dit ook gewoon in mijn keukentje doen?

Adbrouwt:

--- Citaat van: Terry op 18-05-2014  16:59 u ---En ja met mout brouwen, heb je daar nou veel ruimte voor nodig (heb ik niet) Of kan ik dit ook gewoon in mijn keukentje doen?

--- Einde van citaat ---
Nee je hebt niet veel ruimte nodig. Een fornuis, pan, schrootmolen, (hevel)filter, koelspiraal of platen koeler en gaan met die banaan. Of je gaat wat experimenteren met moutextract. De rest heb je al dus doe eens gek.  :elifant:

Jacques:

--- Citaat van: Terry op 18-05-2014  16:59 u ---De bierpakketen van Bulldog hebben trouwens een plastic zak waar het extract in zit. Dus dan zal er geen bliksmaak aan moeten zitten  ^-^

--- Einde van citaat ---

Die bliksmaak komt volgens mij niet van de verpakking. De blikkerige smaak is volgens mij een oxidatiesmaakje.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie