Ik ben nog maar een 0,5-1,0 jaar met bier bezig, maar mijn ervaringen tot dus ver:
St Peters Ruby Red: Een wat duurder pakket, want het bevat 2 blikken met moutextract. Je hoeft dan ook geen suiker voor vergisting toe te voegen. Lekker fris bitter bier. Deed mij aan Murphys Irish Red denken. Ik zou het zeker nog een keer maken. Wel 6-8 weken op fles laten rijpen.
Brewferm Oranje Bock: Ik ken niet zo heel veel bockbieren, maar een lekker najaarsbier. Gelukkig niet zo zoet als sommige commerciele bokbieren.
MYO Beerkit Liquid Mild / Belgian Abbey: Gemaakt in combinatie van met S-04 gist ipv de bijgeleverd gist en tot 16 liter gemaakt (met wat extra suiker) zodat het een 6% bruin bier is geworden. De S-04 gist goed door, waardoor het niet te zoet is geworden.
Better Brew Premium Bandit Brew: Een Desperado kloon voor de komende zomer. Vind ik niet onder doen voor de commerciële Desperado klonen (vooral in combinatie met een vers schijfje limoen). Wel natuurlijk een biersoort waar je van moet houden.
Op dit moment staat nog een Brewferm framboos te gisten voor mijn vrouw, dus ik ben benieuwd wat dat wordt.
Verder zie ik nog wel wat ik ga maken. Er zijn nog wel kits waar ik benieuwd naar ben.
Afrader:
Bulldog Hammer of Thor: Op basis van reviews op Britse forums had ik er hoge verwachtingen van, maar ik vond het erg tegen vallen (zeker gezien de prijs). Deze maak ik niet nog een keer (ik heb zelfs al een paar flessen leeggegooid om wat ruimte te maken voor betere bieren).
Voor blikbrouwen geldt dat je de korte rijpingstijden die vaak op de verpakking staan moet negeren. Vaak staat er 2-4 weken, maar dat is gigantisch te kort. Mijn ervaringen zijn dat circa 8 weken aanzienlijk betere resultaten oplevert. Ik maak na 4 weken altijd een testflesje open, maar die valt tot op heden tegen.