Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gevraagd: Soda-kegs/Corneliusvaten van 19 liter  (gelezen 1603 keer)

Offline toon van den broek

• Super lid
  • Land: nl
Gevraagd: Soda-kegs/Corneliusvaten van 19 liter
« Gepost op: 23-05-2014 10:20 u »
Hallo Biervrienden,

Op de school waar ik werk zijn we begonnen met het vak 'bierbrouwen' als onderdeel van de opleiding Operator Procestechniek.
Hoewel ik op een andere afdeling werk (metaal/scheepvaart) ondersteun ik dit initiatief dan ook van harte en ben dus nauw betrokken: het is zoals bekend toch wel mijn passie.
We zoeken voor de lagering nog een zestal 19 liter soda-kegs en misschien heeft iemand nog wat staan of kan me naar een goedkoop adres verwijzen? Nieuw is te duur dus geen mogelijkheid.

Overigens heb ik gezien dat de leerlingen super enthousiast en gemotiveerd zijn en dat is iets wat je bij de andere opleidingen nogal eens mist... Maar wel heel begrijpelijk natuurlijk.

Groetjes, Toon.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Van Beers

• Vol lid
Re: Gevraagd: Soda-kegs/Corneliusvaten van 19 liter
« Reactie #1 Gepost op: 23-05-2014 13:01 u »
Ik heb nog 1 Bavaria fust. Maar helaas geen 6.

Kijk hier --> http://www.candirect.de/Behaelter-Typ-Pepsi-Cola-Zubehoer

Offline Zooms

• ABV De Bierkaai
  • Senior lid
  • www.debierkaai.net
« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2014 10:13 u »
Hallo Biervrienden,

Op de school waar ik werk zijn we begonnen met het vak 'bierbrouwen' als onderdeel van de opleiding Operator Procestechniek.
Hoewel ik op een andere afdeling werk (metaal/scheepvaart) ondersteun ik dit initiatief dan ook van harte en ben dus nauw betrokken: het is zoals bekend toch wel mijn passie.
We zoeken voor de lagering nog een zestal 19 liter soda-kegs en misschien heeft iemand nog wat staan of kan me naar een goedkoop adres verwijzen? Nieuw is te duur dus geen mogelijkheid.

Overigens heb ik gezien dat de leerlingen super enthousiast en gemotiveerd zijn en dat is iets wat je bij de andere opleidingen nogal eens mist... Maar wel heel begrijpelijk natuurlijk.

Groetjes, Toon.

Hoi  Toon,

Dat vind ik een ontzettend leuk initiatief. Zou zelf ook wel bierbrouwtechnologie willen geven op een school..

Goed, nu on-topic:

Ik ben een tijd geleden zelf naar Candirect gegaan en heb daar een aantal vaten gekocht. Hij heeft ook vaten met een deuk of met een deukje. Die kan je daar heel voordelig halen. Wellicht dat hij je ook wel via de telefoon kan helpen.

Succes,

Ronald

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #3 Gepost op: 25-05-2014 10:22 u »
Toon,

Ik denk dat je hier best een beroep kunt doen op de grote brouwers. Het wordt voor (levensmiddelen)bedrijven steeds moeilijker om aan operators te komen. Veel bedrijven doen erg hun best om al in een vroeg stadium scholen aan hun te binden om zo verzekerd te zijn van procesoperators.. Als je dan ook nog eens brouwtechnologie op de agenda van school weet te krijgen is het alleen maar interessanter voor de brouwerijen.

Tags: