Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gamellen  (gelezen 14810 keer)

Offline Oscario

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Gamellen
« Reactie #50 Gepost op: 18-06-2014 22:07 u »
Bedankt voor de link RobinB. Heb jij ook dergelijke pannen? Zijn ze van goede kwaliteit?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #51 Gepost op: 18-06-2014 22:14 u »
Ik heb eentje van 21 liter
Het materiaal is wat dun vergeleken met horecapannen en er zit geen sandwichbodem onder.

Bij het brouwen levert me dit geen problemen op. :)

Offline KJ!

• Senior lid
« Reactie #52 Gepost op: 19-06-2014 22:56 u »
Ik heb er recentelijk eentje gekocht van 70 liter. Vrijwel even dik als het rvs van gamellen. Dat is altijd goed gegaan dus verwacht ik nu ook geen probleem...

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #53 Gepost op: 03-07-2014 13:25 u »
Hoe goed isoleert zo'n gamel nog als de bodem er is uitgeslepen? Blijft de maisch een uur lang op temperatuur of moet je toch nog bij verwarmen?
Ik overweeg er ook één aan te schaffen als maisch & kookpan. Mijn huidige 21 literpan is eigenlijk net te klein voor 15 liter brouwsels, hoewel het prima werkt icm een slaapzak.

Offline javaboon

• Vol lid
  • iets met brouwforum.nl
    • nieuwe honk
« Reactie #54 Gepost op: 03-07-2014 19:05 u »
Geen idee ben nog niet begonnen.

Offline Coen

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Vol lid
« Reactie #55 Gepost op: 03-07-2014 20:19 u »
Hoe goed isoleert zo'n gamel nog als de bodem er is uitgeslepen? Blijft de maisch een uur lang op temperatuur of moet je toch nog bij verwarmen?
Ik overweeg er ook één aan te schaffen als maisch & kookpan. Mijn huidige 21 literpan is eigenlijk net te klein voor 15 liter brouwsels, hoewel het prima werkt icm een slaapzak.
Mijne daalt met ongeveer een graad per uur. Normaal gesproken verwarm ik een beetje bij na een half uurtje of zo. Ligt er ook aan hoeveel je aan het brouwen ( meestal 25 l) bent en aan de temperatuur.
In ieder geval veeeel beter dan een enkele pan zonder isolatie.

Offline Oscario

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #56 Gepost op: 12-08-2014 20:57 u »
-ze 'zweten' metaal bij het verhitten, volgens mij is dit tin, komt uit de onderrand

Berri, het is inderdaad tin. Ik heb vorige week ook twee van deze gamellen gehaald. Bij een van de twee zat de rvs binnenpan er 'los' in, kon ik er zo uittrekken en zag daarbij in de rand een draad tin zitten. Bij verhitting van de bovenrand van de andere gamel kwam het tin ook los en kon ook daar de binnenpan er zo uittrekken. Maakt de bewerking van het omhulsel wel wat makkelijker.

Tags: