Moggah!

Gestart door Markiej87, 07-05-2014 09:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markiej87

Hallo allemaal!

Mijn naam is Mark en ik woon in Beverwijk. Ik ben 27 jaar en ben me nu een tijdje aan het inlezen over bierbrouwen. Vandaag ben ik begonnen met een beetje inventariseren wat ik allemaal nodig heb, dus het leek me een mooi moment om me te registreren.

Ik hoop nog veel van jullie te leren!

Mark

Op de Fles

Hoi Mark !

Welkom op het forum over deze leuke hobby.
Hoe wil je gaan brouwen ?
Ga je voor blikbrouwen of ga je voor het intensievere werk  :D

Alvast succes met je voorbereidingen  :brouwen:

John.


Markiej87

Hee John,

Heb toch het gevoel dat ik met die blikken een beetje aan het valsspelen ben.. ;) Ik denk dat ik voor moutextract ga, omdat je dan toch een beetje kan spelen met recepten. Ik ben gek op koken en vind dat met eten ook juist het leuke om te doen, dus denk dat ik daar met brouwen ook veel plezier aan beleef.. :)

Ben nog wel even zoekende naar hoe groot mijn brouwketel moet worden (wil niet meer dan 10 liter per keer brouwen) en wat voor gistingsvat ik moet bemachtigen. Lees veel vervelende verhalen over de goedkopere lekkende vaten, maar die zijn wel makkelijk vanwege het kraantje etc.. Nog tips? :)

Gr!

Mark


Op de Fles

Citaat van: Markiej87 op 07-05-2014  11:11 uLees veel vervelende verhalen over de goedkopere lekkende vaten, maar die zijn wel makkelijk vanwege het kraantje etc.. Nog tips?


Het is inderdaad zo dat er soms negatieve reacties komen over de goedkope gistvaten. Zelf heb ik er ook een paar, maar heb er (tot nu toe) nog geen problemen mee gehad.
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor de duurdere variant, het is maar net wat je aan je hobby wilt of kunt besteden.
Een eventuele optie zou zijn om op Internet te zoeken naar een geschikt gistvat.
Mocht het zo zijn dat er geen kraantje op zit, geen probleem.  Deze zijn bij zowat elke bouwmarkt te krijgen voor een paar euro.  ;)


ThomasM