Gist van Blanche de Namur

Gestart door EvdBroek, 05-05-2014 18:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EvdBroek

Weet iemand of de gist van het witbier van Blanche de Namur op te kweken is?
Ik heb het flesje nu 3 dagen staan met appelsap er op, maar nog geen activiteit.

Oscar

Citaat van: EvdBroek op 05-05-2014  18:52 uWeet iemand of de gist van het witbier van Blanche de Namur op te kweken is?

Kwestie van proberen.... :)

Citaat van: EvdBroek op 05-05-2014  18:52 uIk heb het flesje nu 3 dagen staan met appelsap er op, maar nog geen activiteit.

Dat flesje dus niet... ;)

EvdBroek

Helaas niet te activeren...

Davester

Citaat van: EvdBroek op 10-05-2014  14:07 uHelaas niet te activeren...

Een idee wat er bij in de buurt komt? Blanche de Namur is wel een lekker zacht pintje wat ik eens zou willen proberen te benaderen

Koen S

Citaat van: Davester op 13-05-2019  15:41 uEen idee wat er bij in de buurt komt? Blanche de Namur is wel een lekker zacht pintje wat ik eens zou willen proberen te benaderen
Volgens de website van de brouwerij is het een bier met hergisting op fles:

http://bocq.be/nl/

"Het vakmanschap van de brouwerij komt vooral tot uiting in de vervaardiging van speciaalbieren van hoge gisting met tweede gisting op de fles. Deze techniek behoudt de eigenschappen van de grondstoffen en garandeert het natuurlijke karakter van bieren die zonder chemische additieven of bewaarmiddelen worden gebrouwen.

BIER IS EEN LEVEND PRODUCT!

Om het optimaal te bewaren, blijven de flessen best koel (keldertemperatuur), beschermd tegen licht en in een verticale positie (zodat de gist op de bodem blijft en het bier niet te sterk schuimt bij het serveren).
"

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.