Waar koop je beste mout tegen de beste prijs?

Gestart door B2, 01-06-2005 19:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Edgar

Citaat van: Liemingbrouwer op 12-11-2009  13:19 u(toegegeven in een mail onder druk van de kleinhandel)

Niet zo sympathiek. Zo doorgaan en er staat elke Hobbybrouwendag een vrachtwagen met mout ter distributie (enfin, Maltoss is naast de deur, dus allého). Me dunkt dat het de moeite is qua prijzen (hoewel eerlijk is eerlijk de zakken van 25 kg meevallen qua prijs), en dan weet je tenminste wel waar het spul vandaan komt. Dergelijke afspraken en druk zijn trouwens bij mijn weten ook onwettig.

dennis

Citaat van: MO op 01-06-2005  20:26 uzie verder http://home.planet.nl/~rutte600/maasland_thuisbrouwers_winkel.htm

Die link lijkt niet te werken, http://home.kpn.nl/rutte600/ gaat over het Het Brouwerij Artikelen Museum maar over de winkel zie ik daar ook niets.


nickessers

Is er ook ergens in zuid Limburg een verkooppunt oid waar ik diverse mouten goedkoper kan aanschaffen ?

RobinB

Goedkoper dan Brouwland?
Of goedkoper dan vdKooy?

Goedkoper dan wat bedoel je?


VdKooy en Brouwland zijn eigenlijk de enige leveranciers aan particulieren, je zou inderdaad bij de fontein kunnen checken?
Of pils gewoon bij Alfa? (daar werkte je toch?)

nickessers

Jaa, daar werk ik ja, maar daar doen ze niet aan jammer genoeg...
Dus :P als er nog acties zijn voor bulk inkopen dan hoor ik het graag :)

Rowan Huigen

Ik zou eerder eens kijken naar de kwaliteit en dan naar de kwantiteit.

Oscar

Deze discussie loopt nu al 6 jaar. Mag ik nog eens wijze op deze opmerking. The bottom line: Gezamenlijk inkopen in het groot loon het meest !!!

En daarmee is alles gezegd lijkt mij.  Koop met een vereniging voor je jaarlijkse behoefte ± 1000 - 1500 kg mout en je hebt de goedkoopste prijs.  :)

bazje

Citaat van: Oscar op 08-05-2011  00:30 uDeze discussie loopt nu al 6 jaar. Mag ik nog eens wijze op deze opmerking. The bottom line: Gezamenlijk inkopen in het groot loon het meest !!!

En daarmee is alles gezegd lijkt mij.  Koop met een vereniging voor je jaarlijkse behoefte ± 1000 - 1500 kg mout en je hebt de goedkoopste prijs.  :)

Juist ja !

In Meerssen zit een gilde waar ik toevallig  :o ook lid van ben.
Wij kopen inderdaad in deze aantallen in en kunnen er nog wel wat bij hebben om e.e.a. redelijk verdeeld te krijgen.

goom

Jammer dat we in de regio Gouda-Rotterdam niet geen brouwclub hebebn waardoor we ook gezamenlijk in zouden kunnen kopen.

Oscar

Citaat van: goom op 08-05-2011  10:36 uJammer dat we in de regio Gouda-Rotterdam niet geen brouwclub hebben

Richt dan een clubje op... Genoeg brouwers in die regio... :)

Gerb

Jouw reactie is zo voorspelbaar, maar als je op de ledenkaart gaat kijken, zie ik daar met een beetje fantasie 11 geregistreerde brouwers. En dat is op een groot gebied, ik zou geen zin hebben om 30 km te gaan reizen om een hele avond bij een brouwclub te zijn en vervolgens met een droge mond weer terug te rijden.

Oscar

Citaat van: Gerb op 08-05-2011  10:57 umaar als je op de ledenkaart gaat kijken, zie ik daar met een beetje fantasie 11 geregistreerde brouwers. En dat is op een groot gebied,

En dan ga ja alleen maar uit van brouwers welke op het forum geregistreerd zijn. Heb je al eens gekeken hoeveel geregistreerde brouwers er in Twente zijn ? (een stuk of 6) En toch een clubje met ± 70 - 75 leden... :).

Als je het niet probeert of het geen kans geeft komt het er ook niet van. Kijk naar Zutphen...Dat is nu ook een leuk clubje, en lang niet alleen zitten op het forum. En wellicht kun je carpoolen.... :)

En vlak bij jou in de buurt zit http://www.wijngilde.com/  (Zitten ook bierbrouwers bij  :) )

orangeloo

Citaat van: Oscar op 18-06-2005  18:29 uWij bij het Twents Bierbrouwers Gilde HAB kopen onze mout altijd in een keer per jaar via de Grolsch. We kopen dan mout voor een heel jaar. Voordeel hiervan is dat je de mout tegen inkoopsprijs hebt (Grolsch koopt in bij Dingemans)
?????
De Mouterij van Grolsch staat in Kloosterzande /Zeeuws Vlaanderen. Zowat in mijn achtertuin.
Volgens mij kopen zij de Pilsmout dan niet bij Dingemans maar gerst rechtstreeks bij de boer.
Ik koop daar de pilstmout, de laatste keer voor € 17,80 / 25 KG

Polleke

Grolsch gebruikt ook andere mout dan alleen pilsmout ;)

goom

Ik heb al een keer een poging gewaagt en het kwam er op neer dat als ik niks doe, dat de rest niet meedoet.
Om duidelijk te zijn, ik heb geen zin om aan een paard te gaan trekken, die stopt als ik er ook mee stop.

Duuuf

Even een oud topic omhoog trappen. Hoe is de markt tegenwoordig?

Wat ik zie is dat er een paar bekende winkels zijn maar als ik een recept pak is er niet een die alle benodigdheden kan leveren (dwz op voorraad heeft) Met name Braumarkt lijkt een leuke shop met veel aanbod en goede prijzen. Alleen, standaard hebben ze altijd bijna niets op voorraad.



dirk

Beste mout koop je bij Braumarkt. Heel erg vers, alleen als je wat moet reclameren, dan ben je de sigaar. Hun aftersales is ruk.

Jubbega of Brouwstore zijn qua communicatie stukken beter.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.