Vermouten van gerst

Gestart door albert bull, 25-04-2020 09:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

albert bull

De boer achter mijn huis verbouwd gerst voor bierbereiding. Hij vertelde me dat hij het nu moeilijker kwijt kan. Er is ook nog een voorraad van de oogst van  vorig jaar. Heeft iemand ervaring met vermouting op kleine schaal ? Is dat thuis te doen ?

IONOX

Is thuis in je oven prima te doen. Aantal forumleden hebben de MOOC van KULeuven gevolgd waarin we dit experiment uitgevoerd hebben. Grootste opbrengst ga je er niet uit halen maar ik vond 't erg leuk om te doen.

seed7

Ja. https://brewingbeerthehardway.wordpress.com/

Heb misschien wel interesse in een zak gerst om wat te prutsen,

Ingo

Neetje

Misschien plaats/omgeving toevoegen.

Batavier

Het is belangrijk om te weten of het 2- of 6 rijige gerst is. În 6 rijige gerst zit veel meer eiwit in en meer geschikt om donkere mouten mee te maken.

beermenke

Hij schrijft dat het gerst voor bierbereiding is.
Zeker leuk om een keer te proberen doch veel werk
Een schilder maakt ook niet zijn eigen verf. 😏😏

tdp

Het lijkt mij in ieder geval ook wel iets om eens mee te spelen! Mocht er ook op relatief kleine schaal afgenomen kunnen worden, hoor ik graag!

seed7

Citaat van: beermenke op 29-04-2020  20:43 uEen schilder maakt ook niet zn eigen verf. 😏😏

Vroeger was het mouten onderdeel van het brouwen, maar met het steeds verder opschalen/industrialiseren zijn het twee aparte vakken geworden.

... en menig kunstschilder, grafici etc maken wel degelijk hun eigen verf.

Ingo

middelaersch

Citaat van: seed7 op 30-04-2020  12:50 uVroeger was het mouten onderdeel van het brouwen, maar met het steeds verder opschalen/industrialiseren zijn het twee aparte vakken geworden.

... en menig kunstschilder, grafici etc maken wel degelijk hun eigen verf.

Ingo

Niet alleen vroeger. Bijvoorbeeld Heineken heeft verschillende mouterijen.

seed7

Citaat van: middelaersch op 01-05-2020  00:15 uNiet alleen vroeger. Bijvoorbeeld Heineken heeft verschillende mouterijen.

Klopt. Grolsch had ook z'n eigen mouterij, nu Swaen, en Holland malt is van Bavaria.

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.