Door jou is dat echter afgewezen.
Dat is door mij nooit afgewezen.

Dat je de stelling zeker wel, bij herhaling, omdraait blijkt gewoon uit dit topic.
Eerst zeg je dat een hydrometer noodzakelijk is voor iedere hobbybrouwer. Later doe je alsof wij zeggen dat een refractometer noodzakelijk is. Dat laatste is de omgekeerde stelling die niemand hier beweert en het eerste is ontkracht.
Wat gemakkelijker of fijner werkt is een mening en meningen moet je niet opdringen door het een ander te verplichten.
Een uitnodiging van mijn kant om daar wat aan te doen wijs je af.
Ik heb bij herhaling aangegeven uit principe geen wiki te willen schrijven omwille van het gesloten platform.
Dat jij dat niet begrijpt is niet mijn probleem.
Ik schrijf alleen aan open platforms zoals een forum.
In dit topic, maar beter nog het topic van HansH, is alles al te vinden voor goede uitleg mbt correct gebruik van de refractometer tijdens de vergisting.
Ik heb geen rechten/mogelijkheden om daarvan een sticky-topic of een andere alert binnen het forum te maken.
Binnen het forum heb ik er al alles aan gedaan wat binnen mijn mogelijkheden ligt, ga me aub nu geen onwil in de schoenen schuiven want daarvan is geen enkele sprake.
Tsja dan is een kwestie van je gelijk willen halen en geen moeite doen aan het meewerken aan een oplossing. Jammer, want een forum als dit kan alleen maar winnen als we samenwerken en elkaar niet te vuur en te zwaard bestrijden.
Het is geen kwestie van gelijk halen, maar van discussiëren dmv argumenten uitwisselen.
Uit alle uitgewisselde argumenten kan alleen maar geconcludeerd worden dat een hydrometer niet noodzakelijk is voor elke hobbybrouwer.
Dat laatste was de stelling van dit topic, zie ook de beginpost.
Het siert je niet dat je je persoonlijk aangevallen voelt en vervolgens zo'n op de persoon reactie post. Dat is enkel om mij in diskrediet te brengen en om toch nog wat van je gelijk te kunnen halen.
Laat dat gelijk halen eens los en kijk gewoon naar de inhoudelijke argumenten.
Het discussiëren wordt dan een stuk makkelijker en fijner.