Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Zelf cct bouwen  (gelezen 3353 keer)

Offline Van Beers

• Vol lid
  • Land: nl
Zelf cct bouwen
« Gepost op: 25-04-2014 13:16 u »
Heeft iemand enig idee waar ik onderdelen haal om van onderstaande een cct te bouwen.

Diameter pan is 40 cm.
Hoogte recht stuk is ± 26,8 cm
Hoogte conische stuk 27,7 cm
Eerste rechte stuk tuutje is 3cm hoog
tweede rechte stuk tuutje (onderkant dus)  3,5 cm hoog
Diameter onderkant is 4 cm binnen 5 cm buiten.

Als ik tijd heb kan ik het wel uittekenen maar dit is al vast wat info.

Iemand enige tips met een adres voor onderdelen, of dat het het niet waard is om überhaupt te beginnen?
groetjes

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Van Beers

• Vol lid
Re: Zelf cct bouwen
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2014 14:34 u »

Offline wilbertd

• Super lid
  • Land: se
  • Ik brouw wort
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2014 15:53 u »
Kun je zelf een beetje RVS lassen?
Zo ja, dan kun je wellicht eens hier naar kijken:
http://www.homebrewtalk.com/f51/diy-chilled-conical-keg-fermenter-123770/

Offline Van Beers

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2014 16:14 u »
Ikzelf kan niet lassen, maar ik zou het eens iemand kunnen vragen.
Ik vroeg me af of er niet gewoon onderdelen te bestellen zijn ergens. Er zou toch een kraantje onder op geklemd moeten kunnen worden ?

Offline wilbertd

• Super lid
  • Ik brouw wort
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2014 16:21 u »
Ikzelf kan niet lassen, maar ik zou het eens iemand kunnen vragen.
Ik vroeg me af of er niet gewoon onderdelen te bestellen zijn ergens. Er zou toch een kraantje onder op geklemd moeten kunnen worden ?
Oh wacht, je hebt al een CCT  :D
Is dit een voedingstrechter of iets dergelijks?

Tja, je hoeft er weinig meer aan te doen, even naar een 'doe het zelf' winkel voor een kraan en een frame maken om hem in te hangen en je bent klaar.

Offline wilbertd

• Super lid
  • Ik brouw wort
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2014 16:29 u »
Een van deze kogelkranen bijvoorbeeld:
http://www.warmteservice.nl/Verwarming/CV-aansluitmateriaal/Afsluiters-en-keerkleppen/c/83

Misschien kun je niet exact de juiste maat vinden, maar je kunt er altijd iemand een pijp aan laten lassen.
Dan heb je voor weinig geld toch een leuke cct.

Offline Van Beers

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2014 19:49 u »
Oh wacht, je hebt al een CCT  :D
Is dit een voedingstrechter of iets dergelijks?

Tja, je hoeft er weinig meer aan te doen, even naar een 'doe het zelf' winkel voor een kraan en een frame maken om hem in te hangen en je bent klaar.

Hij komt uit een tandpasta fabriek :)

Een van deze kogelkranen bijvoorbeeld:
http://www.warmteservice.nl/Verwarming/CV-aansluitmateriaal/Afsluiters-en-keerkleppen/c/83

Misschien kun je niet exact de juiste maat vinden, maar je kunt er altijd iemand een pijp aan laten lassen.
Dan heb je voor weinig geld toch een leuke cct.

Het probleem is dat er geen schroefdraad opzit, dus lassen wordt het wel denk ik helaas. En ik mis nog een luchtdichte deksel. Zat te denken om eens bij van Cranenbroek te kijken.

Aan de andere kant, ikzelf ben ook gewoon blij met flessen om te vergisten, misschien deze maar verkopen. Ik twijfel nog

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2014 20:21 u »
Hallo voor een deksel zou ik eens op zoek gaan naar een zwevend deksel dat ook gebruikt wordt voor RvS wijnvaten. Een oppompbare rubberen band sluit perfect af en er is plek voor een waterslot.

Offline wilbertd

• Super lid
  • Ik brouw wort
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2014 23:09 u »
Het probleem is dat er geen schroefdraad opzit, dus lassen wordt het wel denk ik helaas. En ik mis nog een luchtdichte deksel. Zat te denken om eens bij van Cranenbroek te kijken.
Aan de andere kant, ikzelf ben ook gewoon blij met flessen om te vergisten, misschien deze maar verkopen. Ik twijfel nog
Wacht nog even met verkopen, dat kan je immers altijd nog.
Hoe langer/vaker je brouwt, hoe interessanter het wordt om gist te hergebruiken en een CCT is de ideale oplossing daarvoor.
Vraag eens even rond in je vriendenkring, er is vast wel iemand die er even een stuk pijp aan kan lassen voor de prijs van wat goede 'homebrews'.

En ook een deksel is niet zo heel lastig en daarnaast; nog niet zo heel lang geleden had elke brouwerij een open gistingsvat.

Tags: