Hallo

Gestart door EW, 14-04-2014 13:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EW

Beste Bierbrouwers,

Ik volg jullie forum al een aantal jaren en wat een schat aan informatie jullie hier hebben verzameld! Helemaal top.

Ik brouw zelf sinds een jaar of 3 en het is hoofdzakelijk gebleven bij brouwpakketten die ik dan verder op smaak bracht naar mijn eigen wens. Ik wil al een tijdje de boel opschalen, maar ja hobby's kosten tijd (en geld).

Mijn wens is om het bier in plaats van in flesjes te bottelen, in een fust te doen en dat vervolgens te kunnen tappen. Na het lezen van jullie forum en wat andere bronnen heb ik mijn volgende stap gezet... Ik heb nu een tapinstallatie en ondertussen mijn eerste 20 liter vaatje geopend (oei kapot rubbertje...)

Mijn volgende stap is van brouwpakketten over te stappen naar zelf brouwen, ik denk dat dan de smaak ook echt met stappen vooruit zal gaan...
Ik heb een Bed and Breakfast en ik wil het zelf gebrouwen bier dan ook aanbieden aan mijn gasten, dus afhankelijk van de kwaliteit (en de zon) zal dit aardig wat litertjes bier vergen...

Ach we zullen zien, ik heb er erg veel zin in...

Groeten en nogmaals bedankt voor dit prachtige platform

Edwin

Oscar

Citaat van: EW op 14-04-2014  13:15 uIk heb een Bed and Breakfast en ik wil het zelf gebrouwen bier dan ook aanbieden aan mijn gasten, dus afhankelijk van de kwaliteit (en de zon) zal dit aardig wat litertjes bier vergen...

Bedrijfstechnisch is dat volgens de wet niet helemaal legaal, mits je iets doet met AGP plaats en je bier aangeven bij de doaune.... :)

Succes!  :brouwen: :degroeten:

EW

Ach het is in het buitenland en ik heb wel een tapvergunning (dus ik heb de moeite gedaan om legaal te zijn...) Maar ja een tapvergunning dekt dit natuurlijk niet af. Verder is het in deze branche heel normaal om huisgemaakte brouwsels te laten proeven... wijn en zelfs sterke drank...

Groeten,

Edwin

Sint Maarten

Welkom Edwin!

Ik ben dan toch wel erg nieuwsgierig naar waar je zit  :biersmile:

EW

In het land van stokbrood, Brie en wijn (dus weinig goed bier)  :huilen:

William

Citaat van: EW op 14-04-2014  18:54 uIn het land van stokbrood, Brie en wijn (dus weinig goed bier)  :huilen:

Dat hoop ik volgende week te gaan testen (het bier dan) in de omgeving van Toulouse / Albi. Ik heb al een aantal brouwerij opgesnort die ook niet vies zijn om een IPA of een oatmeal stout te brouwen... Ik ben zelfs welkom een brouwsessie mee te maken.

https://maps.google.fr/maps/ms?msid=203168857996511627220.0004d9765ed8d084cad4c&msa=0&ll=43.897892,3.537598&spn=2.968462,7.064209

Sint Maarten

Citaat van: William op 14-04-2014  19:42 uDat hoop ik volgende week te gaan testen (het bier dan) in de omgeving van Toulouse / Albi. Ik heb al een aantal brouwerij opgesnort die ook niet vies zijn om een IPA of een oatmeal stout te brouwen... Ik ben zelfs welkom een brouwsessie mee te maken.

https://maps.google.fr/maps/ms?msid=203168857996511627220.0004d9765ed8d084cad4c&msa=0&ll=43.897892,3.537598&spn=2.968462,7.064209

Laat maar horen hoe dat was. Ik ben daar in juni een paar dagen. Ben benieuwd.

Jacques

Citaat van: William op 14-04-2014  19:42 uDat hoop ik volgende week te gaan testen (het bier dan) in de omgeving van Toulouse / Albi. Ik heb al een aantal brouwerij opgesnort die ook niet vies zijn om een IPA of een oatmeal stout te brouwen... Ik ben zelfs welkom een brouwsessie mee te maken.

https://maps.google.fr/maps/ms?msid=203168857996511627220.0004d9765ed8d084cad4c&msa=0&ll=43.897892,3.537598&spn=2.968462,7.064209

Zo, nooit geweten dat in het zuiden van Frankrijk zo veel brouwerijen te vinden zijn.


Overigens, welkom Edwin op het forum! Over een tijdje is Frankrijk dus een brouwerij(tje) rijker...

EW

Bedankt Jacques.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het bierproeven is bevallen. Tot nu toe lijkt het erop dat een aantal biermerken hun smaak van het bier iets aangepast hebben voor de Franse markt, meer 'kronenbourg like'. Dus of de kleine brouwertjes hun eigen stijl hebben gekozen zou wel interessant nieuws zijn...

arluijen

EW, welkom hier.

Moet zeggen dat ik afgelopen zomer in Bretagne de bieren in het algemeen wat vond tegenvallen. Enkel de Saint Erwan vond ik wel ok (gebrouwen in Brasserie de Bretagne). Daarnaast heb ik wat andere Franse obscure biertjes aangeschaft, (Biere de Ré etc...) maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een aantal daarvan door de gootsteen of in de struiken (naast de tent) heb gekieperd.  :ziek:

Het bezoek aan Brasserie de Bretagne was voornamelijk geslaagd omdat ik het samen deed met een goede vriend die toevalligerwijs in hetzelfde gebied op vakantie was. De rondleiding was in het Frans en de jongeman die de rondleiding deed was geen echte spreker zal ik maar zeggen...

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 16-04-2014  20:43 uZo, nooit geweten dat in het zuiden van Frankrijk zo veel brouwerijen te vinden zijn.

Frankrijk telde in april 2013 zo'n 503 brouwerijen. Verdeeld over het hele land. Totale productie zo'n 20000000 hl.

Aldus Annuaire des Brasseries Françaises 2013

Hopbier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.