STC 1000 controller

Gestart door Op de Fles, 16-04-2014 15:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op de Fles

Op dit moment zijn er op Marktplaats weer controllers voorradig voor het aansturen van een vergistingskast.
Mega-direct.
Kosten € 24,95 (exclusief € 5,50 verzendkosten)

Groeten,  John.

BRAAF bier

Raar, via ebay is het goedkoper. Moet je wel wat langer wachten, maar toch..

Sander van Dijk

Citaat van: Op de Fles op 16-04-2014  15:12 uOp dit moment zijn er op Marktplaats weer controllrs voorradig voor het aansturen van een vergistingskast.
Mega-direct.
Kosten € 24,95 (exclusief € 5,50 verzendkosten)

Groeten,  John.

Op Ebay staan ze voor nog geen € 13,- per stuk incl. verzenden. Duurt alleen wat langer... zo´n 3 weken.

Sander van Dijk


Op de Fles

Laat nou dat geduld net iets zijn dat ik niet heb  ;D

Maar zijn die controlers op eBay ook 220 Volt?
Ik hoor dat sommige mensen hier wel eens overheen kijken.

BRAAF bier

Citaat van: Op de Fles op 16-04-2014  16:16 uLaat nou dat geduld net iets zijn dat ik niet heb  ;D

Maar zijn die controlers op eBay ook 220 Volt?
Ik hoor dat sommige mensen hier wel eens overheen kijken.

Zoals je zelf al zegt, daar kijken mensen overheen. Ligt dus puur aan je zelf.
Vul bij je zoekterm 220 V in en je komt er wel uit. Ik had die van mij zelfs voor €8,-...

Op de Fles

Ze kunnen er ook de kennis niet van hebben, ikzelf ben er ook pas achter gekomen na wat berichten op dit forum gelezen te hebben.
Maar 8 euro is een mooie prijs  ;)

Sander van Dijk

Citaat van: BRAAF bier op 16-04-2014  16:21 uZoals je zelf al zegt, daar kijken mensen overheen. Ligt dus puur aan je zelf.
Vul bij je zoekterm 220 V in en je komt er wel uit. Ik had die van mij zelfs voor €8,-...

Was dat er wel ééntje met 2 relais? Ik heb ze ook goedkoper gezien, maar die hebben vaak maar 1 relais en kunnen dus koelen of verwarmen, maar kunnen dit niet tegelijkertijd. Hier heb ik mezelf ook een keer in vergist :(
 
Als het wel de goede is, dan is het een super prijs. Misschien kun je een link delen?

Sander van Dijk

Dit is er bijvoorbeeld één met maar 1 relais..
 

BRAAF bier

Citaat van: Sander van Dijk op 16-04-2014  17:14 uWas dat er wel ééntje met 2 relais? Ik heb ze ook goedkoper gezien, maar die hebben vaak maar 1 relais en kunnen dus koelen of verwarmen, maar kunnen dit niet tegelijkertijd. Hier heb ik mezelf ook een keer in vergist :(
 
Als het wel de goede is, dan is het een super prijs. Misschien kun je een link delen?

Toevalstreffer op ebay..
Die van mij die koelt of verwarmt inderdaad. Niet beide.
Weet ook niet waarom je dat zou willen...

Op de Fles

Denk aan een koelkast in de volle zomer in een snikhete schuur?
Handig als je dan ook wat koelcapaciteit hebt.

BRAAF bier

Citaat van: Op de Fles op 16-04-2014  17:47 uDenk aan een koelkast in de volle zomer in een snikhete schuur?
Handig als je dan ook wat koel capaciteit hebt.

Ik denk dat je mijn post niet helemaal goed gelezen/begrepen hebt;)..

Op de Fles

Ik had je post wel begrepen, maar ik ga er van uit dat je met één relais ook één stroom aansluiting ter beschikking hebt waar je óf een verwarmingselement óf de koeling aanstuurd.
Wat ik ermee probeer te zeggen is dat het bij sterk wisselende omgevingstemperatuur makkelijk is om zowel te kunnen koelen en verwarmen zonder stekkers te wisselen.

Pim

Voor de liefhebbers...  de 220 V uitvoering met Koel- én Verwarmingsschakeling
Inclusief verzenden voor net geen €13. Inderdaad wel een paar weken onderweg    :biersmile:

Edolem

Misschien stomme vraag. Maar goed.
Ik wil eigenlijk mijn ventilatoren aanschakelen op het moment dat mijn verwarming aan gaat, maar ook als de koelkast aan slaat.
Dat lijkt makkelijk, maar als ik erover nadenk wordt het moeilijker... wie o wie?

Alleen de verwarming is natuurlijk simpel...

Pim

Citaat van: Edolem op 16-04-2014  20:35 uMisschien stomme vraag. Maar goed.
Misschien stomme vraag. Maar goed.
Ik wil eigenlijk mijn ventilatoren aanschakelen op het moment dat mijn verwarming aan gaat, maar ook als de koelkast aan slaat.
Dat lijkt makkelijk, maar als ik erover nadenk wordt het moeilijker... wie o wie?

Alleen de verwarming is natuurlijk simpel...
Dan heb je twee extra relais nodig met elk twee schakelcontacten. Dat wordt wel een hele kermis  >:D  Eenvoudiger om twee ventilatoren toe te passen.
Maar waarom zou je een ventilator aan willen zetten als je koelkast draait? Dat gebeurt normaal toch ook niet in een koelkast!  :biersmile:

Sander van Dijk

Citaat van: BRAAF bier op 16-04-2014  17:34 uToevalstreffer op ebay..
Die van mij die koelt of verwarmt inderdaad. Niet beide.
Weet ook niet waarom je dat zou willen...

Ik bedoel dat je de koeling en de verwarming met één controller kunt aansturen. Volgens mij heb je er zo een en dan heb je het goed getroffen. Er staan momenteel ook temperatuur controllers op Ebay die maar 1 relais hebben en dus alleen maar een verwarming of alleen een koeling kunnen aansturen. Dat is minder handig.
Ik had dit eerst ook. Ik liet dan mijn 2 gloeilampjes van 15 Watt constant branden en ik liet de controller de koeling inschakelen als de temperatuur boven de 20 ºC kwam. Dit is dus wat minder efficiënt.

Citaat van: Sander van Dijk op 16-04-2014  17:18 uDit is er bijvoorbeeld één met maar 1 relais..
 

[
 

Sander van Dijk

Citaat van: Edolem op 16-04-2014  20:35 uMisschien stomme vraag. Maar goed.
Ik wil eigenlijk mijn ventilatoren aanschakelen op het moment dat mijn verwarming aan gaat, maar ook als de koelkast aan slaat.
Dat lijkt makkelijk, maar als ik erover nadenk wordt het moeilijker.. wie o wie?

allen de verwarming is natuurlijk simpel...
Je kunt je ventilator ook op de fase aansluiten. Dan draait tie wel constant, maar zoveel stroom gebruikt dat ook weer niet...
Maar ik weet inderdaad niet waarom je de ventilator wil laten draaien tijdens het koelen...

Edolem

Nou, ik meende voor een betere verdeling van de temperatuur. Maar punt is gemaakt. Ik zet ze (ik heb er 2 kleintjes) alleen op verwarmen.

Jacques

Citaat van: Edolem op 16-04-2014  22:39 uNou, ik meende voor een betere verdeling van de temperatuur. Maar punt is gemaakt. Ik zet ze (ik heb er 2 kleintjes) alleen op verwarmen.

Klopt. Binnen een niet-geventileerde koelkast bestaan temperatuurverschillen. Een buurman van mij heeft temperatuurverschillen geconstateerd van zo'n 5 ºC.

Citaat van: Edolem op 16-04-2014  20:35 uMisschien stomme vraag. Maar goed.
Ik wil eigenlijk mijn ventilatoren aanschakelen op het moment dat mijn verwarming aan gaat, maar ook als de koelkast aan slaat.
Dat lijkt makkelijk, maar als ik erover nadenk wordt het moeilijker... wie o wie?

Bij mij heb ik het werkend. Het is simpel. Je hebt twee ventilators nodig. Gewoon twee stopcontacten doorlussen op één relais. Zodra de koeling of de verwarming aanspringt gaat één van de ventilators werken.

Zooms

Citaat van: Sander van Dijk op 16-04-2014  17:18 uDit is er bijvoorbeeld één met maar 1 relais..
 


Dit is GEEN STC-1000. Je vergelijkt dus appels met peren

[EDIT] De link verwijst inderdaad naar een advertentie met de naam STC-1000, maar dat is het niet. Het blijft dus opletten:  op de onderkant staat een ander typenummer.

Biermagneet

Citaat van: Edolem op 16-04-2014  20:35 uMisschien stomme vraag. Maar goed.
Ik wil eigenlijk mijn ventilatoren aanschakelen op het moment dat mijn verwarming aan gaat, maar ook als de koelkast aan slaat.
Dat lijkt makkelijk, maar als ik erover nadenk wordt het moeilijker... wie o wie?

Alleen de verwarming is natuurlijk simpel...

Dan sluit je toch de ventilator rechtstreeks op de voeding aan doet ie altijd. :)

Sander van Dijk

Citaat van: Zooms op 17-04-2014  08:37 u[EDIT] De link verwijst inderdaad naar een advertentie met de naam STC-1000, maar dat is het niet. Het blijft dus opletten:  op de onderkant staat een ander typenummer.

Dat was inderdaad de reden dat ik deze waarschuwing plaatste. Alleen zoeken op STC-1000 is dus niet genoeg. Je moet het echt even goed bekijken, zodat je een echte STC-1000 krijgt, met 2 relais.

Sander van Dijk

Citaat van: Biermagneet op 17-04-2014  10:33 uDan sluit je toch de ventilator rechtstreeks op de voeding aan doet ie altijd. :)

Dat zeg ik... Gamma :)
 
Citaat van: Sander van Dijk op 16-04-2014  22:11 uJe kunt je ventilator ook op de fase aansluiten. Dan draait tie wel constant, maar zoveel stroom gebruikt dat ook weer niet...

Biermagneet

:)  Eehh beter keer te veel...  Zat ff op telefoon te kijken niet alles gelezen.

Sander van Dijk

Citaat van: Biermagneet op 17-04-2014  10:41 u:)  eehh beter keer te veel ...  zat ff op telefoon te kijken niet alles gelezen . My bad

Nou, zo bad is dat natuurlijk ook niet! Wat je zegt.. beter één keer te veel...

Op de Fles

Citaat van: Jacques op 16-04-2014  22:59 uKlopt. Binnen een niet-geventileerde koelkast bestaan temperatuurverschillen. Een buurman van mij heeft temperatuurverschillen geconstateerd van zo'n 5 ºC.
 

Bij mij heb ik het werkend. Het is simpel. Je hebt twee ventilators nodig. Gewoon twee stopcontacten doorlussen op één relais. Zodra de koeling of de verwarming aanspringt gaat één van de ventilators werken.

Is dan een constante ventilatie niet beter Jacques ?
verwarmen of koelen gebeurd in een vrij korte periode tóch ?

Kojak

Ze zeggen domme vragen bestaan niet, maar toch...

Waar laten jullie de stroomdraad (van de lampen en/of ventilator) naar buiten komen, dus UIT de koelkast naar de stc 1000.

Groet, Kojak

ciesvandekwis

Bij mij gaat dit door het condensgaatje (achterin midden in je koelkast), zo hoef je nergens te boren en zit die niet tussen de deurrubbers.

Albertus

Citaat van: Kojak op 17-04-2014  15:41 uWaar laten jullie de stroomdraad (van de lampen en/of ventilator) naar buiten komen, dus UIT de koelkast naar de stc 1000.

Door een gat in de bovenkant van de koelkast, tegelijk met een slang waar het waterslot op staat.

Bert

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.