Films over bier

Gestart door seed7, 16-04-2014 13:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seed7

Hoewel geen boek vond ik het wel biercultureel verantwoord om het hier te plaatsen. British Pathé heeft een enorme hoeveelheid archiefmateriaal op YouTube geplaatst en daarbij een hele reeks over bier.

Bijvoorbeeld deze:


Ingo

Oscar

Jammer van het geluid...deze filmpjes zijn overigens zeer recent geplaatst op Youtube.... :)

seed7

Welk geluid? ;)

Met een beetje zoeken vind je nog van alles, hop oogst, bijvoorbeeld:


Ingo

seed7

Deze is ook geweldig, kortom voldoende om je dagen mee zoet te houden:


Ingo

BRAAF bier

Heb een tijdje terug eens een topic gemaakt 'bier en media' waarin ik een hoop filmpjes had gepost, een link ernaartoe tenminste.
Maar die is zonder pardoen verwijderd, ook geen verklaring voor gehad. Ik hoop dat deze filmpjes wel blijven staan. Vind ik leuk!

Thomas.

Leuk om te zien! Heb alle episodes van BrouwTV, BrewingTV, Localbrewtv etc. al wel gezien  ^-^

seed7

Hoewel er niet heel veel informatie in zit over de receptuur etc. toch een interessant kort item over brouwen in het oude Egypte. Heel erg vergelijkbaar met wat nu nog steeds wordt gedaan in delen van Afrika en ook niet zo heel ver van onze enkelvoudige infusie en "enzym boosters" of het Amerikaanse "adjunct brewing" waar tot 50% ongemout (maisgrutten) gebruikt wordt in de "cereal coocker".  Met de kruiden etc. ga je al heel snel aan een Wit denken.



Ingo

RoodeLeeuwVenlo

Geen Beerhunter films? Of kijk ik er overheen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.