Brander instellingen

Gestart door BRAAF bier, 06-04-2014 18:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BRAAF bier

Ik heb een probleem met mijn nieuwe brander. Niet echt een probleem, maar ik kom er niet helemaal uit.
Tijdje terug heb ik deze aan geschaft: http://www.kookpunt.nl/gasbrander-vierkant-40cm/nl/product/8375/
Maar ik kreeg 40 liter niet aan de kook. Nu heb ik een 50 mbar drukregelaar aangesloten maar zodra ik de brander vol open draai gaan mijn vlammen uit.
Nu heb ik de zuurstof huls bijna dicht staan, en dan gaat het enigszins goed. Maar ik dacht juist dat de brander veel zuurstof nodig had?
Dus ik vraag me nu af, hoe hebben jullie alles ingesteld?

Pim

Citaat van: BRAAF bier op 06-04-2014  18:12 uIk heb een probleem met mijn nieuwe brander. Niet echt een probleem, maar ik kom er niet helemaal uit.
Tijdje terug heb ik deze aan geschaft: http://www.kookpunt.nl/gasbrander-vierkant-40cm/nl/product/8375/
Maar ik kreeg 40 liter niet aan de kook. Nu heb ik een 50 mbar drukregelaar aangesloten maar zodra ik de brander vol open draai gaan mijn vlammen uit.
Nu heb ik de zuurstof huls bijna dicht staan, en dan gaat het enigszins goed. Maar ik dacht juist dat de brander veel zuurstof nodig had?
Dus ik vraag me nu af, hoe hebben jullie alles ingesteld?
Vreemd hoor. Ik heb ongeveer zo'n brander maar dan de variant met ontsteking en beveiliging. Verder is deze volgens mij identiek.
Met een normale 30 mbar regelaar en de zuurstof-huls helemaal open krijg ik 50 liter makkelijk aan de kook (1,5-2 graden per minuut).

Je gebruikt de normale campimg-gas mix, neem ik aan?

BRAAF bier

Citaat van: Pim op 06-04-2014  19:53 uVreemd hoor. Ik heb ongeveer zo'n brander maar dan de variant met ontsteking en beveiliging. Verder is deze volgens mij identiek.
Met een normale 30 mbar regelaar en de zuurstof-huls helemaal open krijg ik 50 liter makkelijk aan de kook (1,5-2 graden per minuut).

Je gebruikt de normale campimg-gas mix, neem ik aan?

Gewoon propaan.
Als ik de zuurstof huls helemaal open zet, gaan de vlammen nog sneller uit.

Filmpje:

Pim

Je zou haast concluderen dat er een verkeerde sproeier in zit (voor aardgas), of iets dergelijks.  :weetniet:
Mogelijk heeft een ander lid meer kennis van dit soort zaken.

Henielma

Dat was ook mijn idee Pim. Mogelijk een verkeerde sproeier gemonteerd. Of heb je een aardgas variant gekocht?

BRAAF bier


Ik gebruik de kleine opening..


DenMaarten

Volgen mij zie ik op de foto 3,5 kW staan. Die brander zou tot ca 25 liter kunnen laten koken. Er hoort wel een 30 ipv 50 mbar verdeler op te zitten.

Ik heb dezelfde, als iemand iets weet om hem op te voeren... ;)

BRAAF bier

Citaat van: DenMaarten op 07-04-2014  12:46 uVolgen mij zie ik op de foto 3,5 kW staan. Die brander zou tot ca 25 liter kunnen laten koken. Er hoort wel een 30 ipv 50 mbar verdeler op te zitten.

Ik heb dezelfde, als iemand iets weet om hem op te voeren... ;)

Maar dan is het nog raar dat de vlammen uitgeblazen worden, dat doet hij ook met 30 mbar.

Pim

Citaat van: DenMaarten op 07-04-2014  12:46 uVolgen mij zie ik op de foto 3,5kW staan. Die brander zou tot ca 25 liter kunnen laten koken. Er hoort wel een 30 ipv 50mbar verdeler op te zitten.

Dat was me nog niet opgevallen. Mijn Powerfire ziet er eigenlijk hetzelfde uit maar die is 9,5 kW! Er is dus kennelijk wel degelijk verschil.   :denken:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.