Geslaagde openlucht IPA proeverij bij de Dorstige Wolf

Gestart door Fat Tire, 02-04-2014 12:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fat Tire

Na vijf IPA brouwsels werd het toch eens tijd voor een proeverij onder een aantal vrienden.
Op een mooie zondagmiddag een heel stel uitgenodigd, en alle bieren opengetrokken.  Alhoewel pils het bier is wat de meeste drinken, werden de IPA's zeer gewaardeerd.  Iedereen had wel eens een trappistje of zoiets genuttigd; het bestaan van andere bieren was wel bekend...   IPA hadden ze echter nog nooit gedronken.
Het verschil in de gebruikte hoppen werd ook ervaren.

Hoera ! de zomer komt er aan

Volgende keer zal ik de flessen na het inschenken maar meteen van tafel halen, bijna iedereen goot alsnog de gistresten nog even in het glas.

Frans Maarkelsbier

Jammer dat je niet in de buurt zit krijg er dorst van!
Mooi etiket!

Niels B.

Citaat van: Fat Tire op 02-04-2014  12:44 uNa vijf IPA brouwsels werd het toch eens tijd voor een proeverij onder een aantal vrienden.
Op een mooie zondagmiddag een heel stel uitgenodigd, en alle bieren opengetrokken.  Alhoewel pils het bier is wat de meeste drinken, werden de IPA's zeer gewaardeerd.  Iedereen had wel eens een trappistje of zoiets genuttigd; het bestaan van andere bieren was wel bekend...   IPA hadden ze echter nog nooit gedronken.
Het verschil in de gebruikte hoppen werd ook ervaren.

Hoera ! de zomer komt er aan

Heb je kleine glaasjes? zoals shotglaasjes? Dan kan je die bij het andere glas geven en uitleggen dat ze het gist, als ze het willen drinken, het beste in het shotglaasje kunnen schenken. Dan houd je een mooi helder bier en krijg je toch alle vitamientjes binnen.

Volgende keer zal ik de flessen na het inschenken maar meteen van tafel halen, bijna iedereen goot alsnog de gistresten nog even in het glas.

RobinB


Fat Tire

Citaat van: Niels B. op 02-04-2014  16:34 uHeb je kleine glaasjes? zoals shotglaasjes? Dan kan je die bij het andere glas geven en uitleggen dat ze het gist, als ze het willen drinken, het beste in het shotglaasje kunnen schenken. Dan houd je een mooi helder bier en krijg je toch alle vitamientjes binnen.

Ja ik had later ook kleine glaasjes neergezet om smaak en kleur te vergelijken, dat vond men wel verhelderend.
Je ziet er nog 2 op tafel staan, ik moet nog wat kleinere ergens scoren.

Fat Tire

Citaat van: RobinB op 02-04-2014  21:04 uWat zijn de specificaties van je IPA? :)

De IPA's die ik tot nu toe gebrouwen heb haal ik uit de bewezen recepten of andere biersites. Mijn eerste was Klipper, een recept van Peter die ook bij het Groninger gilde zit. Dat was een hele goeie, die ik nog eens ga brouwen.
Na bijna een hectoliter IPA ga ik toch maar eens de horizon verbreden; er staan o.a. een Urquell, Weizen en een Vlierbier op het programma. Dat spul groeit hier volop.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.