Einde verhaal?

Gestart door Hoppenbrouwers, 07-04-2014 21:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoppenbrouwers

Een tijd terug heb ik een pils gebrouwen met een té oude smackpack 2001. Na een week was er nog steeds geen activiteit dus heb ik een nieuw pak gekocht om erbij te doen. Na twee dagen, dus 9 in totaal, was er eindelijk activiteit.

Nu, heel wat later, zit het bier drie weken op fles. Het is wel gecarboniseerd maar smaakt wat zurig en niet fris zoals bedoeld. Omdat ik verlegen zit om lege flessen vroeg ik me af of geduld in dezen nog wel gepast is of dat ik ze beter aan de waterzuivering kan toevertrouwen.
Iemand ervaring mee?

RobinB

Wijze les om toch altijd een goede starter te maken.
Ik denk dat aan dit bier weinig eer meer te behalen is... :)

William

Hier past één antwoord: zwanenhalzen (werkwoord)

Actieve gist zonder geschiedenis is toch wel het meeste cruciale voor een pot kwalitatief goed bier!

Hoppenbrouwers

Clear as a whistle, die mag snel weg dus!

René K

Zou je niet voor de zekerheid nog een flesje (of 2) bewaren om te zien hoe dit zich ontwikkeld? Al is het om te weten hoe het na 2 maanden gesteld is met de smaak. Maar verder lijkt het me de rest geschikt voor de gootsteen ;).

Oscar

Ik zou toch een flink aantal flesjes bewaren. Iets meer dan twee. Van weggooien leer je niets... En dat kan altijd nog. :)
Maar ja, de keuze is aan jou...

Christian1990

Gootsteen :o ?

Waarom niet omstoken tot schoonmaak alcohol? (Of jenever?)

 >:D

Hoppenbrouwers

Citaat van: Oscar op 07-04-2014  22:12 uIk zou toch een flink aantal flesjes bewaren. Iets meer dan twee. Van weggooien leer je niets... En dat kan altijd nog. :)
Maar ja, de keuze is aan jou...
Kan ik ze niet beter allemaal bewaren? Ik bedoel... Misschien wordt het nog wel een geweldig bier!

Leren doe ik iedere dag. Hiervan heb ik geleerd dat de gist écht super vers moet zijn. Zou niet weten wat ik er nog meer van moet leren...

Citaat van: Christian1990 op 07-04-2014  22:47 uGootsteen :o ?

Waarom niet omstoken tot schoonmaak alcohol? (Of jenever?)

 >:D
Omdat ik hier geen topic geplaatst had als ik een destilatiekolom zou hebben...

seed7

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-04-2014  07:54 uKan ik ze niet beter allemaal bewaren? Ik bedoel... Misschien wordt het nog wel een geweldig bier!

Zin in een experiment? Voeg aan de helft van de flesjes ook een drupje of twee van een (opgekweekt?) bodempje Orval toe en dan alles een jaar vergeten,

Ingo

Hoppenbrouwers

Haha, ja dat kan natuurlijk ook. Maken we er een brettpils van.
Ik vind zure bieren helaas alleen niet te hachelen (zurig is ie nu ook al) dus dat gaat hem niet worden vrees ik. Maar zeker wel een leuk idee als je er van houdt... en flessen genoeg hebt.

Oscar

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-04-2014  10:34 uen flessen genoeg hebt.

Dat is een kwestie van vooruit denken... En even rondvragen bij vrienden en kennissen om flessen te bewaren.. ^-^ En gewoon zorgen voor voldoende voorraad lege flessen  :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.