Even voorstellen

Gestart door d8314833, 20-05-2005 14:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d8314833

Mijn naam is Jos Lubbers, 52 jaar. Ik kwam bij toeval op deze pagina terecht, omdat er bij mij ook allerlei vragen oppoppen. Ik ben nog niet aan het brouwen, maar wel bezig apparatuur te maken/kopen omdat het toch mooi is je eigen biertje te kunnen brouwen.
Ik heb me direct maar geregistreerd, is een mooie pagina en het leek me wel handig om zo af en toe een vraag te kunnen stellen.
En om maar met de deur in huis te vallen: kan iemand mij vertellen of er aan een 2ehands vaillant vcw 180 warmtewisselaar te komen is en zo ja, zijn deze dingen niet te vies omdat ze toch langdurig gebruikt zijn in een verwarmingsinstallatie?

Henk oet Paiz

Hallo Jos,

Welkom op dit forum, als de hobby je net zo pakt als mij zullen we elkaar nog vaak tegenkomen hier.

Ik heb mijn vaillant tapspiraal gewoon bij het plaatselijk energiebedrijf gehaald. Ze zijn inderdaad vies, maar dat is het deel waar het cv water door is gelopen, en dat deel wordt door ons gebruikt om het koelwater door te laten lopen, dus dat is geen probleem. Het deel waar het wort doorloopt is alleen in contact geweest met schoon water. Wel is het verstandig om de spiraal te reinigen met een zure oplossing en die er enige tijd in te laten staan, zodat evt. gevormd koperoxide kan oplossen. Daarnaast voor gebruik sowieso reinigen met koken water is mijn advies.

Groeten en brouw ze,

Henk  :proost2:

MO

Jos, welkom. De zoekfunctie van dit forum (bovenaan de pagina) is erg goed. Over jouw vraag is al veel gesproken, zoek maar eens op koelspiraal.
Hobbybrouwen is gevaarlijk verslavend, bedenk goed waar je aan begint!

Hopmans

Maar nog verslavender is dit forum.
Maar dat komt omdat ik geen avond zonder mijn brouwmaatjes kan.  :huilen:

 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.