Oxi in de glazen mandfles

Gestart door Syan, 18-02-2014 18:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Syan

Ik vroeg mij af of glas aangetast kan worden wanneer oxi te lang in bv een mandfles zit. Het lijkt er namelijk op dat ik kleine putjes in mijn glas heb na het lang(dagen) laten staan.
Een vervolgvraag is; wat is een goede manier om de aanslag na het vergisten uit de fles te krijgen?

wilbertd

Ik denk niet dat je het glas aantast, volgens mij verliest die oxi na een dag ook zijn werking, een dagje laten staan kan geen kwaad.
Zelf reinig ik mijn mandflessen direct na het legen, ik spuit er heet water in en daarmee zijn ze al wel aardig schoon, vervolgens reinigen met oxi en op zijn kop zetten. Als er aanslag achterblijft gooi ik er wel eens zo'n volledig metalen 'spons' in en wieg de fles heen en weer.

De Kiekert

Beetje azijn of ander voedselveilig zuur en wat heet water doet wonderen  :)

RobinB

Gewoon niet zo lang laten staan en je hebt ok geen last van aanslag. :)

ciesvandekwis

Of zelf zo'n carboy cleaner maken tuurlijk:


of kopen:


wilbertd

Als ik nog eens een minuutje over heb, dan zal ik eens zo ding in elkaar knutselen.
Ik heb hier nog een aantal grote mandflessen liggen die ik niet gebruik omdat het glas te donker is, dan is zo'n automatische zwabber wel zo fijn.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.