Voorkomen roet op pan

Gestart door Sjoerdd96, 17-02-2014 10:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjoerdd96

Heeft iemand toevallig een beetje verstand van gas die mij kan helpen?
Ik krijg namelijk altijd roet op mijn RVS pan (ook op mijn aluminium). Is dit misschien te voorkomen?
Ik heb een hokker van 8.4 kW en er zit niet erg veel druk achter de vlam waardoor, daardoor is de vlam ook altijd geel. Als ik het gas helemaal open zet komen de vlammen zelfs langs de pan (van zeker 50 cm doorsnede) en is hij helemaal zwart :P
Misschien dat het aan de druk regelaar kan liggen. Ik heb er een van 1,5 kg/h en 29 mbar.
Denk zelf niet dat het aan het soort gas kan liggen, gebruik propaan gas geloof ik...

Alvast bedankt :duimop:

Albertus

Waarschijnlijk is de lucht/gas verhouding niet goed afgesteld.
Zit er zo'n metalen kraag vlak achter de kraan? Die kun je losschroeven en dan verschuiven. Er zal iets meer lucht bij moeten.

Bert

John

Je verhouding lucht/gas zal niet goed zijn. Lijkt erop dat je meer lucht moet toevoegen. Zit er niet een soort schuif op de brander? Nou das 2 keer hetzelfde antwoord...

Sjoerdd96

Citaat van: Albertus op 17-02-2014  10:43 uWaarschijnlijk is de lucht/gas verhouding niet goed afgesteld.
Zit er zo'n metalen kraag vlak achter de kraan? Die kun je losschroeven en dan verschuiven. Er zal iets meer lucht bij moeten.

Bert
Citaat van: John op 17-02-2014  10:45 uJe verhouding lucht/gas zal niet goed zijn. Lijkt erop dat je meer lucht moet toevoegen. Zit er niet een soort schuif op de brander? Nou das 2 keer hetzelfde antwoord...

Haha kan niet missen dan! Zal vanmiddag kijken of ik iets kan vinden..
Bedankt!

Sjoerdd96

Ik heb er net even naar gekeken en aan een paar schroefjes gedraaid die ik kon  vinden, maar niet echt iets gevonden dat echt de vlam deed veranderen. Heb geprobeerd de pan een paar cm hoger te zetten door latjes onder de hoeken van de ijzeren houder te zetten. Zo komt de vlam meer onder de pan ipv er langst.

John

Maak eens een foto van je brander...

Cisdevésser

Hoi,

Je gas/lucht verhouding is niet goed, ik heb het sterke vermoeden dat je een aardgas-sproeier in je brander hebt zitten die je gebruikt met propaan...

groetjes....Cis

Sjoerdd96

Citaat van: John op 17-02-2014  21:12 uMaak eens een foto van je brander...


John


Sjoerdd96

Citaat van: John op 17-02-2014  21:54 uZie geen foto...
Nu wel als het goed is..
Ook nog dit schroefje gevonden, maar geeft ook geen verandering

Sjoerdd96

iemand die iets met deze foto's kan?

Brouwter

Citaat van: Albertus op 17-02-2014  10:43 uWaarschijnlijk is de lucht/gas verhouding niet goed afgesteld.
Zit er zo'n metalen kraag vlak achter de kraan? Die kun je losschroeven en dan verschuiven. Er zal iets meer lucht bij moeten.

Bert

Kan je een foto maken van hoe ver die kraag ongeveer moet staan?

Sjoerdd96

Citaat van: Brouwter op 24-02-2014  13:17 uKan je een foto maken van hoe ver die kraag ongeveer moet staan?
Wat bedoel je dan precies? foto 2 is het gedeelte achter de kraan..

harry

Dat schroefje van foto 3 is waarschijnlijk je meetnippel om je gasdruk te meten. Op foto 2 zie je de inspuiter zitten. Deze spuit het gas je verzamelbuis in met hoge snelheid, door deze snelheid ontstaat een onderdruk en hierdoor wordt dus lucht je verzamelbuis ingezogen. Dit gas/lucht mengsel komt dan bij je gaspit en verbrandt daar. Op deze foto's is niet te zien of dat de luchtopnening bij de inspuiter groot genoeg is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.