Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Blichmann ThruMometer te koop  (gelezen 2972 keer)

Offline KJ!

• Senior lid
  • Land: nl
Blichmann ThruMometer te koop
« Gepost op: 03-11-2013 15:12 u »
Meegenomen uit de US,  maar nu toch besloten hem niet te gebruiken omdat ik inmiddels een thermometer op de uitgang van de platenkoeler heb gezet. 8)

Hij is dus nieuw, in de orginele verpakking en ongebruikt.

Voor 20 euro mag je hem overnemen van me. Porto kosten zijn uiteraard voor jou.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline ale-x

• Vol lid
  • bier is geen pils!
Re: Blichmann ThruMometer te koop
« Reactie #1 Gepost op: 04-11-2013 10:03 u »
Ik ben wel ge´nteresseerd.

Ale-X

Offline strokkie

• Vol lid
  • PINT lid
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2014 13:46 u »
...omdat ik inmiddels een thermometer op de uitgang van de platenkoeler heb gezet. 8)

Ik was op dit forum op zoek naar ervaringen met de blichmann ThruMometer, omdat ik erover zit te denken ook zo iets te bestellen. Bij deze zoektocht kwam ik dus ook deze opmerking van jou tegen. Ben zelf een technisch onbenul, dus.. mag ik je vragen hoe je dat hebt gedaan? Een thermometer op de uitgang van de platenkoeler? Wat voor thermometer gebruik je en op welke wijze sluit je de boel aan?

Offline BRAAF bier

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2014 13:58 u »
Ik was op dit forum op zoek naar ervaringen met de blichmann ThruMometer, omdat ik erover zit te denken ook zo iets te bestellen. Bij deze zoektocht kwam ik dus ook deze opmerking van jou tegen. Ben zelf een technisch onbenul, dus.. mag ik je vragen hoe je dat hebt gedaan? Een thermometer op de uitgang van de platenkoeler? Wat voor thermometer gebruik je en op welke wijze sluit je de boel aan?

De ThruMometer sluit je via een slangetje aan op je platenkoeler, en op de uitgang van de ThroMometer sluit je ook een slangetje aan, zo heb je een thermometer op de uitgang van je platenkoeler..

Zie ook: https://www.google.nl/search?q=thrumometer&client=firefox-a&hs=QLz&rls=org.mozilla:nl:official&channel=fflb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ExP-Ur62CeiJ0AWb4oDYBg&ved=0CAoQ_AUoAg&biw=1440&bih=757

Offline strokkie

• Vol lid
  • PINT lid
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2014 14:34 u »
De ThruMometer sluit je via een slangetje aan op je platenkoeler...

Dat stuk had ik inderdaad begrepen ;D
Ik realiseer me nu dat mijn vraagstelling wellicht wat onduidelijk was. Uit de oproep van KJ! begreep ik dat hij de ThruMometer niet is gaan gebruiken, omdat hij een andere oplossing heeft gemaakt. Mijn vraag ging over die specifieke oplossing. Wat voor thermometer; hoe sluit je dat aan en waar haal je zoiets... 
#durftevragen

Offline KJ!

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2014 18:50 u »
Zal zo wel even een fototje schieten.

***edit***

Et voila, een foto. Losse onderdelen gekocht. De uitstroom snelheid en dus temperatuur regel ik met de kraan en via een slang met een plastic diffuser loopt het gekoelde wort de vergister in.

Offline harry

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2014 19:20 u »
Je meter zit op deze manier niet direct in de stroom, maar in een stukje doodlopend. Dat zal wel een vertraging geven, of valt dat mee?

Offline KJ!

• Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2014 19:23 u »
Nee hoor, zit vol in de stroom. De lengte van de voeler is best aanzienlijk. Ik was even bang dat hij zelfs te lang was maar dat viel mee.

Tags: