Hobbybrouwen > Tips

Wax sealing

(1/8) > >>

BRAAF bier:
Hoi hoi,

Zondag wordt er gebrouwen. Een stout met kersen en vanille (ik ken de verdeelde mening over vanille)..
Maar ik wil dit bier wat langer gaan bewaren. En om het zekere voor het onzekere te nemen, wil ik ze sealen met wax.
Heel populair en zo, maar ik wil het dus om praktische reden doen. Iemand ervaring of tips hiervoor?
Een adresje voor wax of een alternatieve manier, oid..

Oscar:
Hoe lang wil je ze bewaren ? 4 jaar ? 5 Jaar ? 10 jaar ? :weetniet:  Met een normale kroonkurk kan dat ook hoor zonder extra "gevaar" voor het bier.... :)

BRAAF bier:

--- Citaat van: Oscar op 12-02-2014  14:27 u ---Hoe lang wil je ze bewaren ? 4 jaar ? 5 Jaar ? 10 jaar ? :weetniet:  Met een normale kroonkurk kan dat ook hoor zonder extra "gevaar" voor het bier.... :)

--- Einde van citaat ---
Ben ik het niet helemaal mee eens.. Een kroonkurk kun je normaal gesproken gewoon ronddraaien, als je er een handdoek op legt..

Oscar:

--- Citaat van: BRAAF bier op 12-02-2014  14:31 u ---Ben ik het niet helemaal mee eens.. Een kroonkurk kun je normaal gesproken gewoon ronddraaien, als je er een handdoek op legt..

--- Einde van citaat ---

Pff, nooit geprobeerd. Met veel kracht zou dat ongetwijfeld kunnen. Maar dat wil nog niet zeggen dat een kroonkurk niet goed afsluit... Maar hoe lang wil je ze bewaren dan?  :weetniet:

Echter wax, gewoon een pannetje maken en flessenhals er in dopen?

BRAAF bier:

--- Citaat van: Oscar op 12-02-2014  14:36 u ---Pff, nooit geprobeerd. Met veel kracht zou dat ongetwijfeld kunnen. Maar dat wil nog niet zeggen dat een kroonkurk niet goed afsluit... Maar hoe lang wil je ze bewaren dan?  :weetniet:

Echter wax, gewoon een pannetje maken en flessenhals er in dopen?

--- Einde van citaat ---

Dat begreep ik al wel. Maar wat voor wax en waar te koop voor een betaalbare prijs?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie