Glorfindels kroonkurketiketjes

Gestart door Glorfindel, 10-02-2014 20:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Ben al aan informeren. Als ik eraan kan komen kan ik ze wellicht zaterdag al meenemen... 2 pakketjes kopen en verdelen?

gelukt: €13,50 per pak, levertijd 1 week. Als er enkele pakken meer besteld zouden worden kan internet wellicht goedkoper zijn. Kunnen zaterdag ff overleggen...

heijligers


Herman

Staples.nl levert ze redelijk goedkoop, 13,30 per pak incl. verzending.

zeebrew

Citaat van: Herman op 13-02-2014  23:07 uStaples.nl levert ze redelijk goedkoop, 13,30 per pak incl. verzending.
Heb ze besteld,  bedankt voor de tip!

ziltenat

Mooie tips voor de bierdop sticker. Ga ik zeker wat mee doen. Voorlopig zit ik met een pak van Brouwmarkt die ik niet goed krijg. Het formaat komt niet overeen met herma 9 horz 13 verticaal. Heb je helaas niets aan de software van Herma. Brouwmarkt zegt een goed sjabloon te hebben, maar dat klopt niet. Ze doen ook geen moeite om te reageren op mail en te zorgen voor een juist sjabloon :'(
Heeft iemand een sjabloon hiervoor beschikbaar dat wel een goed resultaat geeft.

Heb,  denk ik hier op het forum,  ook eens wat gelezen over het afweken van de etiketten van de flessen.
Ik deed dit ook door ze in water te weken.
De tip die gelezen had was om het in de vaatwasser te doen en het werkt perfect. Het lukt om 48 flessen in een keer in de vaatwasser te plaatsen.
De voorwas instellen en een kwartier later kan je ze er zo afpakken. Nog een keer voor was en je bent de lijmresten ook kwijt. Zonder afwasmiddel natuurlijk.

Frankie

Citaat van: ziltenat op 14-05-2014  15:20 uHeeft iemand een sjabloon hiervoor beschikbaar dat wel een goed resultaat geeft.


Ik heb wel een Word template beschikbaar welke wel goed werkt. (Resultaat van veel pielen)
Stuur even je email adres per pb dan stuur ik deze op.

Groeten,
Frank

guuz

Heb zelfde ervaring met Brouwmarkt, ze reageren niet op je mail als je vragen stelt over de stickers. Heb later nog eens gemaild en jawel, kreeg antwoord, want inmiddels was er een word-sjabloon beschikbaar. Die had ik al maanden daarvoor gevonden op het internet, maar die klopte niet. Dit terug gemaild en jawel...  het bleef stil. Heb nu een hele stapel etiketvellen liggen, die ik nu wel eens wil gebruiken
  Zou ook graag in het bezit komen van dit wel goed werkend sjabloon, heb PM gestuurd.

hobbybob

Citaat van: Frankie op 15-05-2014  00:18 uIk heb wel een word template beschikbaar welke wel goed werkt. (Resultaat van veel pielen)
Stuur even je email adres per pb dan stuur ik deze op.

Groeten,
Frank


Frank

Zou je die hier als bijlage toe willen voegen?

Frankie

Hoi,

Hier een link naar de Bierlabels

Deze werkt voor mij heel goed met de labels van Brouwmarkt. Laatst heb ik via ebay dezelfde etiketjes gekocht 25 vel voor € 8,50.

Groeten,
Frank

David Steeman

Ik gebruik de kroonkurketiketjes ook sinds een tijdje. Ik maak ze met Herma Label Designer. Wat me het meest bevalt aan dat programmaatje is dat je de positie van het eerste te printen etiket grafisch kan selecteren, zo kan je het 25ste labeltje selecteren en het blad nog es door de printer duwen als je al 24 labeltjes van het blad gehaald hebt.

Ter info: voor de Belgen is Prixos.be de goedkoopste na verzending.

j.heesters3

Heb de Herma labeltje 20 mm rond ook besteld. (Herma 4386)  Eerste blad als test gebruikt. Bleek niet helemaal te kloppen. Invoer in mijn printer even bijgesteld. Lukte toen wel. Jammer dat er een paar mislukt zijn. Tip voor toekomstige gebruikers. Bewaar een leeg vel van de stickertjes en druk een testvel op gewoon papier af. Hou dan het geprinte vel achter het vel waar de stickers af zijn. Doordat dit iets doorschijnend is kun je meteen zien of de tekst goed uitkomt. Erg handig en bespaart je de stickervellen.

Jos

Dund

Ik gebruik ook al jaren die herma 20 mm stickers. Ik zet er dan een qr code op naar onze homepage. Daar staat dan alles over het biertje en je kan hem meteen Untappn.

Persoonlijk vind ik ze superhandig en zoals hierboven in het draadje al gezegd is, je hoeft geen etiketten meer te weken.

http://imageshack.com/f/plIuc0oUj][/URL]

Dund

Nog een handige tip. Ik heb een inktjet printer en die inkt loopt uit als er condens op de fles komt in de koeling.

Voor het stickeren ga ik snel met een bus haarlak over de stickers waardoor de inkt geseald wordt en niet meer kan uitlopen.

William

Citaat van: Dund op 01-06-2016  20:56 uNog een handige tip. Ik heb een inktjet printer en die inkt loopt uit als er condens op de fles komt in de koeling.

Voor het stickeren ga ik snel met een bus haarlak over de stickers waardoor de inkt geseald wordt en niet meer kan uitlopen.

Goede tip. Doe ik ook altijd voor de cadeaubieren. Nadeel is wel dat de fles dan even stinkt als een kapsalon.

Pieter1954

Ik heb ook die 4386 ronde stickers gekocht en mbv de software van Herma een ontwerpje (tekst en afbeelding) gemaakt.
Mijn vraag aan jullie is hoe de tekst in een cirkel- of boogvorm te maken? In de sjabloon van Herma lukt me dat niet en in Word kan ik gebruik maken van WordArt maar niet in lettergrootte 5 of 6 en alleen maar in lettertypes en kleuren waar ik niet van hou.
Wie heeft nog tips hiervoor?

emiel1

Word is niet de meest ideale software, maar het kan wel in Word Art. Je moet eerst een Word Art stijl kiezen (maakt niet uit welke) en daarna kun je via 'Opmaak', onder 'Stijlen voor WordArt', door middel van 'Tekstopvulling' (b.v. zwart), 'Tekstkader' (geen) en 'Teksteffecten' (alles op geen) de tekst weer terugbrengen naar z'n originele staat. Daarna kun je bij 'Start' onder 'Lettertype' je je lettertype kiezen en de puntgrootte wijzigen naar 5 of 6 (de drop down gaat maar tot 8, maar je kunt zelf 5 of 6 typen) en bij 'Opmaak'>'Stijlen voor WordArt'>'Teksteffecten'>'Transformeren' kun je de boog kiezen die je wil.

Pim

Citaat van: Pieter1954 op 17-07-2018  10:43 uIk heb ook die 4386 ronde stickers gekocht en mbv de software van Herma een ontwerpje (tekst en afbeelding) gemaakt.
Mijn vraag aan jullie is hoe de tekst in een cirkel- of boogvorm te maken? In de sjabloon van Herma lukt me dat niet en in Word kan ik gebruik maken van WordArt maar niet in lettergrootte 5 of 6 en alleen maar in lettertypes en kleuren waar ik niet van hou.
Wie heeft nog tips hiervoor?
Zie aangehechte bestandje van een van mijn labeltjes waar die gebogen tekst in zit. Hopelijk heb je er iets aan.

Pieter1954

Citaat van: Pim op 17-07-2018  20:17 uZie aangehechte bestandje van een van mijn labeltjes waar die gebogen tekst in zit. Hopelijk heb je er iets aan.
Waarmee kan je dit .HLW bestand openen?

Pim

Citaat van: Pieter1954 op 17-07-2018  20:53 uWaarmee kan je dit .HLW bestand openen?
Met een oude versie van Herma Label Designer (HLD). Het is te groot om hier aan te hechten maar als je me even een PM stuurt met je mail adres dan zal ik het proggie toesturen.

Heisenberg

Citaat van: Rickske op 11-02-2014  09:00 uheey die heb ik ook! Na een aantal jaar met van die kleine ronde plakkertjes in 4 kleuren van de hema te hebben gewerkt, waarbij ik aan de kelderdeur een kaart had met wat welke kleur was ben ik hierop overgestapt. Er is op de Herma site een klein stukje software (in het duits) waarmee je je label ontwerpen kan en die stuurt je printer aan dat het exact op de sticker komt. zo heb je geen gedoe met stickers van je fles afhalen. Ik print de brouwdatum, soort bier, alcoholpercentage, naam van het bier en natuurijk mijn "brouwerijnaam" net echt!

Ik werk ook met kleurtjes. Op het krat plak ik een blaadje wat er in zit. Moet er echt niet aan denken om telkens etiketten eraf te weken, nieuwe etiketten maken enz. enz.

joenedu

Citaat van: Heisenberg op 18-07-2018  08:26 uIk werk ook met kleurtjes. Op het krat plak ik een blaadje wat er in zit. Moet er echt niet aan denken om telkens etiketten eraf te weken, nieuwe etiketten maken enz. enz.

Ik vind het juist leuk om leuke etiketten te maken. Als je ze er met pritt op plakt, heb je ze er binnen een paar minuten in heet water af. Maar ieder zijn ding  8)

Sander00

Zelf print ik er een QR-code op.  :proost2: Het aantal tekens is wat beperkt (aangezien de resolutie wat beperkt is) maar zeker voldoende voor de basis informatie.

Gr, Sander

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.