Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Is dit nou een 100% Brett(anomyces) bier of gewoon een lichte lambiek?
The author also mentions that the spontaneously fermented low gravity beer meerts excludes the presence of brettanomyces – a claim that I had not read before. The meerts wort was cooked much longer (twelve to fifteen hours) than that destined to become lambic, after which it was transferred to barrels for spontaneous fermentation and storage. Meerts was the cheapest beer of the lambic family, followed by faro and lambic, and consumed as a session beer, or as a beer for children (!) and ladies, and was also served in hospitals and homes for the elderly.
Spontane gisting, zonder zuur. Zo ontstaat dat hier bij mij…
100% Twentse Brett! Ik zou niet anders durven!
GistOmschrijvingWaardeGistsoortGist uit de omgevingsluchtGist toegevoegd alsInhoud verpakking
Ikke niet snappen.
Ben ik nou gek of wat?
Ikke niet snappen. Heb je dan zelf Brett geïsoleerd?
Waarom kies je voor dit maischschema Oscar?
Geert, uit het verhaal zou jij toch moeten "snappen" dat ook bij dit bier het wort na koken, zonder koelen een nachtje buiten komt te staan in mijn voedselveilig cementkuip en daarna op houten vat gaat....
Ik wil nog steeds ook ooit zoiets gaan doen, na het debacle met het 5 liter vaatje voor het SBBA-experiment.
En wat houd je tegen om een degelijk vat aan te schaffen? Er zijn er meer die dit zeggen, maar ik zeg dan: gewoon doen!
Geert....uit het verhaal zou jij toch moeten "snappen" dat ook bij dit bier het wort na koken , zonder koelen een nachtje buiten komt te staan in mijn voedsel veilig cement kuip en daarna op houten vat gaat....
Jij bent zeker niet gek
En spontane vergisting is toch al helemaal niet meer "hardcore",
Dat dacht ik ook, maar ik raakte in de war vanwege de "100%" en "Brett" en zo.
Hoe is het met je Meerts? Heb je er al ééntje van opengedaan, of kun je het nog uithouden tot van de zomer?