Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Iwaki pomp  (gelezen 6410 keer)

Offline jank

• Senior lid
  • Land: nl
  • Twents Bierbrouwersgilde
Iwaki pomp
« Gepost op: 30-01-2014 20:04 u »
Pompset type                                 Netto verkoop

MD-6 220/240V:                     €    75,-

MD-10 220/240V:                       €   85,-
                                                                                                                                                                                MD-20RZ 220/240V:             €   90,-   

MD-30R / 220-240V :                          €   225,-

Houdt u even rekening met verzending: 
 voor verzending beneden de € 250,- : € 15,- daarboven franco.

Met vriendelijke groet,

Abel Potappel

Telnr     : 06-53382475

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline LRFokken

• Super lid
  • Een goed begin is een half biertje
Re: iwaki pomp
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2014 20:10 u »
Prikbord lijkt me hier wel een geschikte plaats voor, als het hobbymatige verkoop is :)

Offline jank

• Senior lid
  • Twents Bierbrouwersgilde
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2014 20:23 u »
daar had ik niet aan gedacht ik fond deze advertentie op markplaats

Offline LRFokken

• Super lid
  • Een goed begin is een half biertje
« Reactie #3 Gepost op: 31-01-2014 07:03 u »
daar had ik niet aan gedacht ik fond deze advertentie op markplaats

Ah ik dacht dat je ze zelf verkocht! excuus

ThomasM

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 31-01-2014 10:32 u »
Googlen geeft mij een bedrijf wat daar volgens mij achter zit, al weet ik dat niet 100% zeker.

Offline Niels B.

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 31-01-2014 10:38 u »
Googlen geeft mij een bedrijf wat daar volgens mij achter zit, al weet ik dat niet 100% zeker.

Ach, het grootste gedeelte van Marktplaats en Ebay is tegenwoordig bedrijven.

Offline dAnus

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Re: Iwaki pomp
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2014 23:39 u »
Aan wat voor type pomp moet ik denken mocht ik met 50 literfusten een HERMS gaan brouwen? is dan de capaciteit van de pompen wel voldoende?

Offline Joshua

• Vol lid
  • Land: fr
  • Ware Jacob
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2014 11:45 u »
Moet je even kijken bij Iwaki technische informatie MD pompen maar ik denk dat een MD 10 al voldoende is. Ik denk dat je dan al moet knijpen met je kranen. MD20 en MD 30 is te groot.

Offline dAnus

• *
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2014 15:08 u »
Hallo Joshua (sorry voor de erg off topic) de md 10 geeft 5 liter per minuut.
echter in het draadje hier beneden wordt gesteld dat dat vele malen te weinig is voor een herms.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=9110.0

Wat is nu wijsheid?

Offline DeMonnick

• ABV De Bierkaai
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2014 12:09 u »
Allen, let even op: volgens mij heeft alleen de MD30 een 1/2 duims schroefdraad; bij de MD 6 en 10 moet je met slagklemmen werken en dat is in de praktijk bij schoonmaken toch minder handig.

Offline CoenJ

• *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2014 15:31 u »
Hoi

Ik heb nog een 2e hands iwaki magneet pomp MD-30RZM-220N in de aanbieding. Enkel gebruikt voor schoon water verpompen in een water koelunit. Zitten nieuwe lagers in het pomphuis.

Misschien kan je daar wat mee. Dit is wel een pomp zonder schroefdraad dus siliconen slang erop schuiven met of zonder slangenklem.

gr Coen

Edit: ik heb geen pomp meer.

Offline Joshua

• Vol lid
  • Ware Jacob
« Reactie #11 Gepost op: 24-02-2014 12:01 u »
Met 50 liter vaten kun je ongeveer 30 liter brouwen is mijn ervaring. Het wort moet langzaam door de spiraal gepompt worden anders vind er geen warmte uitwisseling plaats. Mijn batch grote is 150 liter en ik brouw met de MD30. Deze is groot zat. Ik moet knijpen met de kogelkraan.

Ik kan me herinneren dat de Brewzilla dit is een 50 liter herms ook met md10 pompjes werkte. Dit is hier wel ergens terug te vinden op dit forum.

Offline BRAAF bier

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2014 11:10 u »
Iemand ervaring met deze beste man?

Offline Joshua

• Vol lid
  • Ware Jacob
« Reactie #13 Gepost op: 02-03-2014 10:45 u »
Ik heb het gevoel dat er een pompenbedrijf achter zit uit Zeeland maar ik kan het verkeerd hebben. Hier is in het verleden wel eens wat over geschreven. Ik heb zelf mijn pompen daar ook vandaan. Ik heb ze zelf even opgepikt. Dan weet je wat je koopt. Je kunt het natuurlijk ook gewoon even vragen aan de adverteerder.

Offline 12345

• Super lid
  • Bier brouwen. Je bent nooit uitgeleerd.
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2016 12:51 u »
Moet je even kijken bij Iwaki technische informatie MD pompen maar ik denk dat een MD 10 al voldoende is. Ik denk dat je dan al moet knijpen met je kranen. MD20 en MD 30 is te groot.
Neeneenee en ik probeer een wanhopige emoticon in te voegen maar ik kan hier niet meer bewerken op de een of andere manier.   :neenee:

Een MD10 is zelfs in een RIMs om te recirculeren (rondpompen bij het maischen) aan de krappe kant. Opgegeven door Iwaki wordt 11 liter / minuut maar met wat meters slang en een paar knietjes en T-stukken in je recirculator zak je al gauw onder de 4 liter /minuut.  4 - 6 liter per minuut is meestal gewenst ivm de temperatuurverdeling. Een MD20 haalt het ruim. Een March H375 ook.

Bij een HERMS heb je een spiraal, een echte debiet-killer, zelfs een MD20 heeft daar volgens mij moeite mee. MD30 zal het ruim halen. Verkijk je niet op specificaties! Zij geven het debiet bij opvoerhoogte = 0 en wrijvingsbelasting = 0 dwz geen slangen en niks eraan.

Offline 12345

• Super lid
  • Bier brouwen. Je bent nooit uitgeleerd.
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2016 12:55 u »
Ik heb het gevoel dat er een pompenbedrijf achter zit uit Zeeland maar ik kan het verkeerd hebben. Hier is in het verleden wel eens wat over geschreven. Ik heb zelf mijn pompen daar ook vandaan. Ik heb ze zelf even opgepikt. Dan weet je wat je koopt. Je kunt het natuurlijk ook gewoon even vragen aan de adverteerder.

Hoi Joshua, ik weet niet of je hier nog meedoet, het is alweer 2 jaar geleden dat je dit schreef. Ik denk nu ook dat de pompen komen van een groothandel in Zeeland en dat het wel te goeder trouw is. Officiële Iwaki's zijn loei en loeiduur, gewoon niet leuk meer.
Voor in mijn Rims te recirculeren (rondpompen tijdens maischen) zou ik me een MD20 (90 Euro) toekunnen maar ze hebben alleen nog maar MD30 (225 Euro). Woon jij daar vlak bij?

Tags: