Lambiek flevo adrianus spontanus 2014

Gestart door Adbrouwt, 30-01-2014 17:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adbrouwt

Citaat van: hobbybob op 11-01-2017  19:17 uWaarom hoor iik hier niet bij welke temperatuur het vat gestaan heeft, verzuring heeft wel een bepaalde temperatuur behoefte volgens mij was het niet rond 16 graden?
Het vat staat op zolder tussen de 17 en 25 graden ongeveer

Adbrouwt



De vergisting ziet er deze keer wat anders uit als voorgaande keren. Het schuim is bruiner en de bellen zijn groter en witter. Dus hopelijk heb ik nu de goede cultuur te pakken om een mooie lambiek te krijgen naar een jaar vergisten.

Richard

Mogelijk is dat bruine hophars. De hopharsen kunnen/ dienen door de hoofdvergisting uit het vat gedrukt te worden. Mits je de hoofdvergisting op houten vat doet.

Richard


EvdBroek

Citaat van: Adbrouwt op 12-01-2017  08:35 uDe vergisting ziet er deze keer wat anders uit als voorgaande keren. Het schuim is bruiner en de bellen zijn groter en witter. Dus hopelijk heb ik nu de goede cultuur te pakken om een mooie lambiek te krijgen naar een jaar vergisten.
De vergisting van mijn Lambiek ziet er vergelijkbaar uit

jan le mercier

Ad,

Ik wil niet egocentrisch zijn, maar omdat ons lambiekproject toch een beetje op mekaar lijkt, geef ik je een foto van de mijne:




De linkse is de mijne: het is mijn eerste lambiek die ik ooit heb gebrouwen. Op 23 januari 2014 werd hij gebrouwen en op 23 januari 2015 gebotteld. Hij zit dus nu bijna 2 jaar op fles. Sorry dat ik het zelf zeg: maar het is echt goed. Natuurlijk nog geen Girardin of Cantillon, maar toch iets dat ik heel graag drink.

Jan

Adbrouwt

Jan, geen enkel probleem hoor ik ben blij dat het jou wel lukt. Blijkbaar heb jij wel de goede cultuur in je vat. Heb jij er ook gist van een commerciƫle lambiek in gegooid? Anders heb je een goede wilde vangst gehad. Mocht het mij nog lukken een fatsoenlijke lambiek te brouwen gaan we zeker een keertje wat ruilen.

jan le mercier

Ad,

Nee: bij mij is het gewoon puur natuur. Dit jaar ga ik wel aan een vat gekochte lambiek toevoegen. Ik heb 6 verschillende vaten. Dan kan ik het verschil zien. Ik hou je op de hoogte.

Jan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.