Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Cara-Kristal 160 Arsegan  (gelezen 1740 keer)

Offline aldo

• Super lid
  • Land: nl
  • op reis door smaakland
    • mijn feestboek
Cara-Kristal 160 Arsegan
« Gepost op: 27-01-2014 13:05 u »
Ik heb hier een zakje Cara-Kristal 160 Arsegan.
(http://www.Brouwmarkt.nl/premium-quality-cara-kristal-mout-160-ebc-kilo-p-5004723.html)

Deze mout ziet er veel lichter uit dan je van een mout met 160 EBC zou verwachten.
Hoe valt deze mout uit wbt kleur van het bier?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Cara-Kristal 160 Arsegan
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2014 20:28 u »
Zou gewoon 160 EBC moeten zijn toch? :weetniet:
Waar gaat het heen als we de specificaties niet meer kunnen vertrouwen... ;)

Bij twijfel gewoon Brouwmarkt mailen. ;D

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2014 20:45 u »
De mout komt van mouterij Best Malz. Die geven op hun website aan dat de EBC waarde van hun Extra Dark Cara tussen 120 en 250 EBC ligt. Dat is nogal ruim. Normaal gesproken staat op elke zak een nummer vermeld, dat je kan terugvinden op de website van de mouterij of toch zeker bij de leverancier, waarmee de exacte waarde kan worden opgevraagd…

Brouwmarkt zou in staat moeten zijn om deze gegevens op te leveren.

De cara 60 die ik heb van Holland Malt is volgens het analyse rapport 80 EBC, de 120 is 140 EBC. Daar word je niet blij van, maar zo is het nu eenmaal. Wellicht is jouw 160 wat aan de lichte kant.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2014 21:02 u »
De cara 60 die ik heb van Holland Malt is volgens het analyse rapport 80 EBC, de 120 is 140 EBC.
Holland Malt maakt ook caramouten?

Tags: