Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: RVS filters ik heb er weer een aantal  (gelezen 16508 keer)

Offline dennisbier

• Super lid
  • Land: nl
  • Een brouwer kent zijn gist
Re: RVS filters ik heb er weer een aantal
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2015 00:02 u »
Heb 2 filters bij Johanna opgehaald. Een hele fijne maaswijdte en de perfecte maat voor mijn maisch en wort pannen.
Wellicht een overbodige tip, maar ga het/de filter(s)  goed uitkoken. Ze zijn vanuit fabricage geolied.
Cor
Ff in de vaatwasser en je bent er ook vanaf. Met tab erbij natuurlijk. ;D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline johanna25

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2015 09:57 u »
Misschien een idee om eens te gaan brouwen?
Het lijkt er een beetje op dat je je account alleen gebruikt voor de verkoopdoeleinden en dat is niet de bedoeling.

Voor een incidentele verkoop wordt een oogje dichtgeknepen maar het lijkt er op je structureel je filters aanbiedt.

Als je wilt adverteren kan dat op een andere wijze.

Beste Johan, de reden dat ik nu weer wat aanbied op het forum is omdat iemand van het forum mij vroeg of ik nog filters had.
Als ik een half jaar niet op het forum geweest ben en jij vind dat ik structureel filters aanbied (voor een prijs die je nergens vind in Nederland).
Dan mag je jezelf toch wel even achter je oren krabben of je hier met een handelaar te maken hebt.
En de reden dat ik zelf niet publiceer over het maken van bier komen door het ontbreken van tijd door ontwikkelingen in de privesfeer, en het volgens en opzetten van een brouwinstallatie van een kennis.
Dank u voor het vertouwen :( :(

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2015 21:39 u »
Dank u voor het vertrouwen :( :(

Laat ik het zo zeggen: als je alleen op het forum komt om spullen te verkopen lijkt er heel sterk op dat je een handelaar bent. Daar is dit prikbord niet voor bedoeld.

Dat je een hobbybrouwer bent die medebrouwers een plezier wilt doen komt niet echt naar voren uit de door jou geplaatste berichten.

Offline Benskiej

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Peels bierbrouwersgilde
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2015 22:47 u »
Aiaiai 43 post en minimaal 40 over de verkoop van rvs filters..
Je hebt een punt Jacques, super dat er filters aangeboden worden via het forum maar het moet geen handelaarsforum worden...

Offline Rich

• Super lid
  • Tonight let it be Schraderbršu
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2015 22:57 u »
Vind het een beetje flauw om iemand die te goeder trouw af en toe die (gewilde) filters aanbiedt de deur te wijzen omdat er verder geen andere posts zijn. Ik bedoel het is geen geautomatiseerde spam over erectiepillen of zo. Als de community erbij gebaat is dan prima toch?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2015 23:37 u »
Vind het een beetje flauw om iemand die te goeder trouw af en toe die (gewilde) filters aanbiedt de deur te wijzen omdat er verder geen andere posts zijn. Ik bedoel het is geen geautomatiseerde spam over erectiepillen of zo. Als de community erbij gebaat is dan prima toch?

Dit forum wordt bekostigd uit reclame-inkomsten. Het is aan leveranciers niet toegestaan reclame te maken via berichten op het forum. Wanneer een handelaar toegestaan wordt via berichten zijn waren aan de man te brengen krijg je scheve gezichten. Adverteren kan via Google Adword.

Tot nu is er een oogje dichtgeknepen omdat steeds gezegd is dat het niet echt om handel gaat. Maar door constant de aandacht te vragen voor verkoop van de filters handelt Johan toch echt als een handelaar.

Offline Roodwang

• Vol lid
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2015 00:46 u »
Pff 8.50 per plaat? Slechte handelaar! Daar kan je geen Ad Words campagne voor starten of wel.
Dus of de filterplaten worden flink duurder en dan is de lol eraf of iedereen die wil heeft een voordelige filterplaat.
Lastige keuze beheerders!

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Admaakt bier
    • ABV de bierkaai
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2015 06:22 u »
Pff 8.50 per plaat? Slechte handelaar!  Daar kan je geen Ad Words campagne voor starten of wel.
Dus of de filterplaten worden flink duurder en dan is de lol eraf of iedereen die wil heeft een voordelige filterplaat.

Hieronder staat je antwoord denk ik. Ik gok dat Jaques kiest voor zijn eigen portomonnee maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

Dit forum wordt bekostigd uit reclame-inkomsten.

Offline bierhenkie

• Super lid
  • Land: 00
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2015 08:41 u »
Pff 8.50 per plaat? Slechte handelaar!  Daar kan je geen Ad Words campagne voor starten of wel.
Er is een omweg.
Regelmatig zien we in het tipboard een verwijzing naar een marktplaats aanbieding.
Zet je handel op Marktplaats, en geef een 'tip' via het tipboard.

Offline BRAAF bier

• Super lid
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2015 10:03 u »
Mag ik mijn mening geven? Mooi.

Ik vind het onnozel om Johanna te bestempelen als handelaar. Hij weet op een goedkope manier aan filters te komen die wij als hobbybrouwers goed kunnen gebruiken. Ik geloof niet dat hij hier veel winst op maakt, hooguit zijn eigen kosten eruit haalt. Maar dat is nog steeds geen winst.

Moeten we dan ook iets gaan zeggen over de website van Menno die hier veelal wordt aangeprezen? Recent zag ik ook een topic geopend worden van een member die een webshop begonnen was (en dat moedig ik aan), dit is ook pure reclame. Maar goedgekeurd door de beheerders. Moet er dan niet een duidelijke lijn getrokken worden? Alles of niets.

Hoe het gegaan is met het account van Brouwmarkt vind ik ook schandalig, directe benadering en kennis in een grote groep geÔnteresseerde is juist de definitie van een forum. Waarom zou je dat niet goedkeuren? Of het account 'Brouwmarkt' zelf de info verstrekt op het forum of iemand een correspondentie post tussen hem en Brouwmarkt. Dat is een mijn ogen een omweg.

Maar we dwalen af. Misschien moet er eens opnieuw vertrouwen getoond worden in de goedheid van de mens. Maar dat is mijn opvatting..

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2015 10:35 u »
Mag ik mijn mening geven? Mooi.

Ik vind het onnozel om Johanna te bestempelen als handelaar. Hij weet op een goedkope manier aan filters te komen die wij als hobbybrouwers goed kunnen gebruiken. Ik geloof niet dat hij hier veel winst op maakt, hooguit zijn eigen kosten eruit haalt. Maar dat is nog steeds geen winst.

Moeten we dan ook iets gaan zeggen over de website van Menno die hier veelal wordt aangeprezen? Recent zag ik ook een topic geopend worden van een member die een webshop begonnen was (en dat moedig ik aan), dit is ook pure reclame. Maar goed gekeurd door de beheerders. Moet er dan niet een duidelijke lijn getrokken worden? Alles of niets.

Hoe het gegaan is met het account van Brouwmarkt vind ik ook schandalig, directe benadering en kennis in een grote groep geÔnteresseerde is juist de definitie van een forum. Waarom zou je dat niet goedkeuren? Of het account 'Brouwmarkt' zelf de info verstrekt op het forum of iemand een correspondentie post tussen hem en Brouwmarkt. Dat is een mijn ogen een omweg.

Maar we dwalen af. Misschien moet er eens opnieuw vertrouwen getoond worden in de goedheid van de mens. Maar dat is mijn opvatting..

Eens!
Ik snap ook terdege dat het voor de beheerders lastig is een lijn te trekken om te bepalen of iets reclame/handel is, of dat degene graag producten/kennis (tegen een goede prijs) deelt.

Ik ben blij dat ik die afweging niet hoef te maken :)

Succes en wijsheid,
Groet,
de TDP

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #36 Gepost op: 30-01-2015 11:04 u »
Ik denk dat je je moet afvragen in hoeverre dit soort meldingen in het belang zijn van hobbybrouwend Nederland (dat is een doel van het forum) of in het belang van degene die iets aanbiedt om er zelf beter van te worden (daar is het forum niet voor bedoelt) en niet een soort 'compensatiefactor' hanteren in de vorm van hoeveel berichten je moet posten over het een of het ander. ookal post iemand 1000 berichten over bierbrouw issues, dan nog is 1 bericht met een puur commercieel doel teveel.

In dit geval gaat het naar mijn mening niet om een commercieel doel maar om mensen te helpen tegen een vergoeding voor de materialen en geinvesteerde vrije tijd. Soortgelijke zaken waar je dan ook iets over zou moeten vinden.

CommerciŽle brouwsoftware: BrouwVisie: (wordt actief gepromoot via het forum)
bellenteller + PCB : wordt ook verkocht dacht ik

Etc.
Alle genoemden zitten wat mij betreft nog in het groene gebied.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #37 Gepost op: 30-01-2015 17:28 u »
Het moge duidelijk zijn dat in het geval van Johanna lange tijd steeds oogluikend is toegestaan is dat hij zijn filters verkoopt. Dit gebeurde ook omdat het hier niet gaat om iemand die vanalles en nog wat verkoopt.
Waar het probleem in zit is dat Johanna keer op keer aandacht vraagt voor zijn handel terwijl hij verder geen bijdragen aan het forum levert. Hij gaat daarmee over een grens.

Overigens wil ik niet opnieuw de discussie over de betrokkenheid van leveranciers bij dit forum over doen. Die discussie hebben we al diverse keren gevoerd. De beheerders hebben besloten dat leveranciers in berichten geen reclame mogen maken. Dat geeft de meeste duidelijkheid en voorkomt beÔnvloeding door leveranciers.

Door mij wordt dit topic gesloten.

Tags: