BrouwHulp voor OSX: hulp gevraagd

Gestart door Adrie, 24-01-2014 14:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Citaat van: Wisdom op 15-06-2015  21:33 u@ Adrie:
Heb je oorspronkelijke vraag voorgelegd aan een terzake kundige; Met de laatste Lazarus versie en de FPC is het mogelijk om te compileren in 64 bits, door hiervoor een setting in de compiler aan te passen voor 64 bits. Zie hiervoor de link: http://www.lazarus-ide.org
Hoop dat je hiermee wat verder kan komen. Kan zelf wel iets met Lazarus, maar op beperkt hobby nivo. Maar mocht je specifieke vragen hebben wil ik je wel verder in kontakt brengen.

Dat weet ik, Wisdom, maar het gaat om het neurale netwerk. Dit is een in C geschreven bibliotheek (niet door mij) en het lukt maar niet om die goed gecompileerd te krijgen.

homoeccentricus


Adrie

http://leenissen.dk/fann/wp/

Het gaat om versie 2.1, want voor 2.2 zijn (nog) geen koppelingen met Delphi/Lazarus.

homoeccentricus

Ouch, Delphi en cMake...  :o
Waarvoor gebruik je die neurale netwerken eigenlijk? Om de vergistingsgraad te berekenen?

KooTjoo

Is al een oud topic, maar is er inmiddels al een versie van BrouwHulp voor OSx? Heb het al geprobeerd met Wineskin, Virtualbox etc. maar krijg BrouwHulp hier niet werkend. Wanneer ik het op wil starten zie ik een korte recatie alsof het wil starten en dan... niets. Alle andere brouwsoftware voor Windows werkt wel maar ben zo gewend aan BrouwHulp dat ik hier het liefst mee werk.

Silenus

Hoi, hoop dat je hier nog wat aan hebt.

Wineskin is een wine-wrapper voor een windows programma. Wanneer je een windows executable installeert dan gebeurt dat met de standaard kale wine omgeving.
BrouwHulp heeft een aantal wine tricks nodig voor oa missende DLLs. Sorry, ik heb geen lijstje welke, maar kan je wel de procedure laten zien.

Installeer een app in een wineskin wrapper zoals je normaal zou doen, en ga vervolgens naar de wineskin app in de wrapper:


Hier kun je in het tabblad Tools kiezen voor "test run", klik hierop en dan krijg je een log wanneer BrouwHulp crasht.
Hierin staat welke dingen er ontbreken. Zoek deze op in de wine tricks (ook onder tabblad tools). Kan een iteratief proces zijn.


Succes!

seed7

Wellicht is het een optie voor Adrie om ook een Docker container te maken, als dat onder Linux gebeurt kan het gewoon op een Mac draaien of zelfs Windows, mits de Docker omgeving geinstalleerd is.

Ingo

rajd

Citaat van: seed7 op 12-11-2016  09:00 uWellicht is het een optie voor Adrie om ook een Docker container te maken, als dat onder Linux gebeurt kan het gewoon op een Mac draaien of zelfs Windows, mits de Docker omgeving geinstalleerd is.

Ingo

Interessant, wellicht heb ik wat gemist, toch maar de vraag: hoe zie je dat voor je? Een docker container zie ik voornamelijk als een soort van "mini-vm". Dat betekent m.i. dat een Docker container beter als een ander systeem te beschouwen is dan een universele wrapper rondom een (GUI) applicatie. Vanuit je grafische schil verbinden met een (GUI) applicatie welke in een Docker container draait zou dus iets van een netwerkbaar protocol vragen, zoals bijv. VNC of X11 over SSH? Dat kan uiteraard prima werken (of beter: goed genoeg), maar ik vraag me wel af of dit beter is dan gebruik maken van Wine i.c.m. een wrapper? Ik gebruik WineBottler en dat werkt uitstekend èn simpel.

seed7

Ik denk dat deze blogpost wel je vraag beantwoord, hoewel het om een ander "probleem" gaat.
http://blog.altometrics.com/2016/06/dockers-dirty-little-secret/

Ingo

rajd

Citaat van: seed7 op 13-11-2016  15:07 uIk denk dat deze blogpost wel je vraag beantwoord, hoewel het om een ander "probleem" gaat.
http://blog.altometrics.com/2016/06/dockers-dirty-little-secret/

Ingo

Hoi Ingo,

Deze informatie was me reeds bekend, maar, euh, dat onderstreept min of meer mijn stelling. Ik plaatste opzettelijk double quotes rondom mini-vm, omdat ik er me inderdaad van bewust ben dat Docker de brug naar andere OS'sen (soms) kan slaan door een VM toe te voegen aan de keten. Ik gebruik zelf Docker al een geruime poos op OSX en weet dat op de achtergrond VirtualBox draait om Docker te voorzien van een compatibiliteitslaag met Linux.

Korteweg

ik ga dit weer even onder de aandacht brengen omdat ik van windows naar os x ben overgestapt.

Op Youtube vond ik het volgende filmpje:



Wellicht heeft iemand dit al geprobeerd?

rajd

Citaat van: Korteweg op 11-01-2017  16:22 uik ga dit weer even onder de aandacht brengen omdat ik van windows naar os x ben overgestapt.

op Youtube vond ik het volgende filmpje:

Wellicht heeft iemand dit al geprobeerd?

Niet geprobeerd, maar voldoende bekend met VirtualBox e.d. - deze man doet absoluut niets speciaals, het komt neer op het installeren van Win10 zonder serial c.q. in trial mode. Die mode kent enkele beperkingen, maar ook weer niet al te grote beperkingen. Kijk eens hier: http://www.windowscentral.com/you-do-not-need-activate-windows-10

Dit gaat vast en zeker werken, echter:
- de UI zal niet bijzonder responsief zijn, daar VirtualBox geen bijster goede versnelling biedt (daar is wellicht mee te leven)
- indien je enkel een virtuele Windows benodigt voor brouwsoftware, dan is dat m.i. zonder van je kostbare resources; Wine en kornuiten volstaan ook en eisen veel en veel minder van je machine en van jezelf (je moet het ook beheren, veilig houden en wat niet meer)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.