Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Het grote Lambiek topic  (gelezen 202650 keer)

Offline Socotra

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen is nl mijn informatiebron
Re: Het grote Lambiek topic
« Reactie #650 Gepost op: 18-11-2020 13:32 u »
Ik heb een vraag over onderstaand biervat(20 L) (ik heb er drie). Het lijkt een echt biervat, gezien de tekst etc, is dat ook zo?
Heb gelezen dat deze vaten van binnen zijn voorzien van een laag pek(plantaardig product) is dat ook zo?
De banden zitten met een schroef aan de duigen, Dat vind ik bijzonder, waar is dat voor nodig.
Ik heb er al lambiek in gemaakt en dat lijkt goed te gaan.
Wie weet een antwoord?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #651 Gepost op: 18-11-2020 17:42 u »
Ik vraag me af of die schroeven origineel zijn. Ik heb ook een houten vaatje, maar daar zitten geen schroeven in.
Je vraag m.b.t. de pek: geen idee. (Het vaatje van mij was ooit bedoeld voor gedestilleerd, niet voor bier. Maar dat is van binnen niet behandeld.)

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Noord-Nederlandse hop
« Reactie #652 Gepost op: 21-11-2020 17:01 u »
Vandaag mijn tarwebiertje uit het vat geheveld en het vat weer gevuld met water.
Het bier heeft bijna 2 maand gelagerd in het nieuwe vat, ik heb geen houtsmaak aan het bier kunnen ontdekken.
Flessen gespoeld en morgen bottelen.
Eens zien of ik volgende week een tarwe biertje kan brouwen om buiten te zetten of ik wat Brett kan vangen voor de Heuvinger Lambiek.

Offline petjez

• Boven 10 berichten
  • *
  • De Brakke Brouwer
    • De Brakke Brouwer
« Reactie #653 Gepost op: 21-11-2020 22:28 u »
Hoi,

Ik heb eventueel nog een vaatje zoals deze https://www.tasbrouwwinkel.nl/wijnvat-eiken-15-liter-heavy-toasted/. Ik geloof 15 of 20 liter. Ik heb deze een paar keer gebruikt. Maar vind het te bewerkelijk. Ik wil deze wel verkopen, prima te gebruiken om je bier in rijpen.

Patrick