Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Matthew,en? en? en?wat geeft het? is de gisting gestart?
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Matthew,en? en? en?wat geeft het? is de gisting gestart? heb je Wyeast gebruikt of puur spontaan/zonder iets?jan
of zit dat alleen maar in mijn hoofd?
kunnen jullie nu vb gemakkelijk girardin, cantillon en hanssens krijgen? of moet je daar helemaal voor naar amsterdam?
wonen jullie eigenlijk ver? wonen jullie allemaal zoals oscar en toon helemaal in het noorden van Nederland?
Wij hebben vanavond het idee opgevat om de Lambiek die er nu bijna een jaar in zit niet volledig te bottelen, maar voor de helft in het vat te laten zitten, en dan de helft weer aanvullen met verse wort (uit de buitenlucht).Heeft iemand hier ervaringen mee?
Waar zou je een dergelijk vat moeten neerzetten?
Gisteravond tijdens het brouwen naar Tournee Generale zitten kijken. Om precies te zijn : Seizoen 1 aflevering 2 'Brussel, land van lambiek en geuze' Zelf zet ik mijn vaten in een aparte hobbykamer, waar zelden tot nooitde kachel aan staat. Enige probleem : de ruimte heeft een platdak (net als de rest van het huis) zonder een verdieping erboven. In de zomer kan het dus zomaar 30 graden worden op die kamer.Tot nu toe nooit overschuimers gehad op 1 van de vaten.Iets anders: wie brouwt er volgens de oude slijmmethode / troebele wortmethode? Ik heb het vorig jaar geprobeerd maar ben halverwege overgestapt op normaal maischen. Vond het niet te doen
Misschien toch maar eens een hobbybrouw.nl geuze maken?
Nu na vele jaren zendingwerk komen er meer met spontaan gistende bieren vanuit hobbybrouwend Nederland... de aanhouder wint... De Hollandse megablend komt in zicht. Ik denk ergens in 2017/2018