Incompleet coopers brouwkit

Gestart door Van Beers, 19-01-2014 14:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van Beers

Beste allen,

Ik moet mijn eerste biertje nog gaan brouwen, en ik wilde natuurlijk meteen vol professioneel hoog kwaliteit speciaalbier gaan maken. Maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.

Een tijdje terug kreeg ik van iemand 2 blikken coopers met gist ( origineels dark ale, international australia pale ale). Alleen de grote blikken met gist, dus zonder de suikers en de enchangers. Beide zijn over datum 1-7-2013 en 4-11-2013.

Ik weet niet wat ik ermee aan moet.
Gewoon normale suiker gebruiken? En hoeveel?
Is de enchanger werkelijk nodig, of kan ik wat anders proberen?

Op het moment heb ik alleen een 100 liter gistingsvat, en een 20 liter mandfles. (Zou ik ook 20 liter ipv 23 (zoals in boekje) kunnen brouwen met dezelfde hoeveelheid ingrediƫnten, zodat het nagisten in de mandfles zou kunnen plaatsvinden)

En, ja ik stel veel vragen :P, in mijn huis wordt het meestal niet warmer dan 17 graden, en als ik weg ben nog kouder. Nu is het zo dat dit brouwsel zeker boven de 18 graden moet blijven volgens de omschrijving, is dat werkelijk nodig? Kan ik niet gewoon wat langer laten gisten op een lagere temperatuur en meten wanneer de gisting afgelopen is.


Met hele vriendelijk groeten,

Patrick

Jacques

Hoi Patrick,

Voor het oppeppen kun je gewone kristalsuiker gebruiken. Als je wat minder vergistingsproducten wilt en iets meer moutigheid kun je naast suiker ook (lichte) moutextract gebruiken. Moutextract is bij alle leveranciers van zelfbrouwartikelen te koop.

En verder kan ik je aanraden deze cursus door te nemen die geschreven is voor beginnende brouwers.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.