Ervaring met vaillaint VCW 180-242

Gestart door dirk, 10-05-2005 17:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirk

Hoi brouwbroeders

Ik wil me spiraalkoeler binnenkort vervangen door een

http://www.brouw-bier.nl/praktijk/maken/tegenstroomkoeler.htm

die van vaillant.

Wie heeft er ervaring mee? Ik vraag me af hoe je deze moet reinigen en desinfecteren, dit omdat er waarschijnlik een koperen binnenwerk inzit, waardoor je niet met chloorhoudende producten kan werken.

Groet

Dirk

Henk oet Paiz


dirk

Citaat van: Henk oet Paiz op 10-05-2005  17:51 uHoi Dirk,

Kijk eens in deze thread.

Groeten,

Henk  :proost2:

Hi Henk

Ik had het ook al gezien allleen had ik 2 weken geleden al uitgebreid al gezocht, maar ondertussen verandert er nogal wat he?

Groet Dirk

Bas

Hoi Dirk,

Ik heb precies zo'n ding pas geleden aan Adrianus Tripel (forumnaam) verkocht. Vraag het hem eens.

Grt, Bas H.

Adrianus Tripel

Beste Dirk,

Ik heb inderdaad de koeler van Bas overgenomen. Deze koeler werk perfect. Ik gebruik hem in mijn WURMS. Voor het eerste gebruik heb ik de hele installatie doorgespoeld met heet water en chemipro. Doordat ik over mijn kookketel kan rondpompen neem ik het laatste kwartier de koeler op in dit circuit. Zonder koelwater uiteraart. Op deze manier is hij steriel en door er koelwater op de zetten na het koken kan ik meteen aflopen met een temperatuur van ± 23°C.

Valliant heeft naar ik begrepen heb deze koelers uit de handel genomen omdat er op de doorsnede veel lekkages optraden. Hij zou vervangen zijn door een koper/rvs model. Die uitvoering is ook een stuk kleiner. Misschien ook een optie.

Let bij het aansluiten van de zwarte uitvoering wel op de ondersteuning van je leidingwerk. Bij mij waren er 2 gangen van de draad afgescheurd door beweging in de aansluiting.

Succes.
Groeten
Ad

Wil

Hé Adrianus,
Ze maken er niet voor niks veel schroefdraad aan, moet jij ook volledig gebruiken hé.
Want zomaar net vast kan ook lijden dat de leiding er afschiet en dan heb je wel veel en hete wordt in je garage.
Gr. Wil

Adrianus Tripel

Hoi Wil.

Als je verloop niet dieper is dan 4 gangen en er ook nog een pakkinkje in moet heb je niet meer ruimte. Een vlakke afdichting kan je niet verder aandraaien om de volledige draad op te maken. Kom maar eens kijken naar mijn WURMS. Is nog compacter dan jouw bierfabriek. Resultaat is er ook al. :proost2:

Groeten
Ad

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.