Hobbybrouwen club in Utrecht?

Gestart door finngj11, 04-01-2014 20:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

finngj11

Er was ooit een draad/discussie op dit forum over het opstarten van een hobbybrouwen groep in Utrecht. We zijn inmiddels een paar jaar verder en in de afgelopen jaren is het aantal thuisbrouwers enorm toegenomen. Ik vroeg me af of er nu animo is om zo'n groep op te richten?
 
Het lijkt mij leuk om één keer in de maand af te spreken, elkaars bier te proefen en te beoordelen, tips en trucs uit te wisselen, en af en toe een brouwdag te organiseren.

Wat denken jullie?

Finn

Oscar

Amersfoort is goed te doen vanuit Utrecht denk ik... : http://www.amervallei.nl/   :brouwen:

ZwartGoud

Een brouwclub in Utrecht, dat lijkt mij een uitstekend idee!
Is hier animo voor?

Groet!

JJ

Ronald_

Ik zou zeker eens langskomen  8) Ik heb helaas geen tijd om iets op te zetten...

Robert1968

Ik woon 20 km van Utrecht, en ben lid van het biergilde in Ede (35 km). Desalniettemin interesse om ook in Utrecht af en toe een bijeenkomst of brouwdag bij te wonen.

Robert

McMelloW

Ik ben een ras echte Utrechter.  Lijkt me leuk om regelmatig samen te komen in Utrecht. :proost:

Ko

Als er avonden georganiseerd worden sluit ik me ook zeker aan!

ZwartGoud

Is het een idee om eens een proef sessie te doen? Iedereen 1 of 2 verschillende biertjes meenemen, en proeven maar! Kunnen we mooi een en ander bespreken. Lijkt mij persoonlijk een goeie start!

Ik woon zelf in Nieuwegein, dus dat is misschien niet ideaal om als plek te nemen, alhoewel ik hier op een doordeweekse avond wel een zaaltje kan regelen. Weekenden worden lastig.

Is er iemand in Utrecht die een locatie heeft/weet?

Groet,

JJ

Frankie

Ik woon in Vleuten.

Dus een clubje in Utrecht zou mooi uitkomen.

Groeten,
Frank

eleison

Ik heb ook wel interesse...

Manie

Hier ook utrecht en interesse!

Maar nog steeds heel erg beginnend (tot nu toe alleen blik!)
Bezig alles te verzamelen voor echt brouwen (geld is alleen steeds op haha  :nut:)

MarkD

ik ga morgen mijn brouwattributen kopen, dus kan nog geen bier meebrengen. Ik hoop eind april mijn eerste bier te brouwen. Ik ben wel geïnteresseerd in een Utrechtse club.

ZwartGoud

Dit draadje loopt al een tijdje. Volgens mij is er best wel animo, maar niet zoveel initiatief.

Is er iemand die zin en tijd heeft om iets met mij op poten te zetten? Het hoeft niet zoveel voeten in de aarde te hebben, gewoon een keer bij elkaar komen, kennis maken, bier proeven, en ondertussen bespreken hoe we een eerste bijeenkomst voor de Utrechtse Hobbybrouwers vorm kunnen geven. Ik zou het erg leuk vinden.

Als iemand het leuk vindt dit met mij te beginnen, laat dit dan weten, via deze draad, dan neem ik contact op. We kunnen altijd bij mij thuis afspreken in Nieuwegein, of ergens in Utrecht, geen probleem.

Ik hoor het wel.

Groeten,
JJ


Manie

Citaat van: ZwartGoud op 16-04-2014  17:40 uDit draadje loopt al een tijdje. Volgens mij is er best wel animo, maar niet zoveel initiatief.

Is er iemand die zin en tijd heeft om iets met mij op poten te zetten? Het hoeft niet zoveel voeten in de aarde te hebben, gewoon een keer bij elkaar komen, kennis maken, bier proeven, en ondertussen bespreken hoe we een eerste bijeenkomst voor de Utrechtse Hobbybrouwers vorm kunnen geven. Ik zou het erg leuk vinden.

Als iemand het leuk vindt dit met mij te beginnen, laat dit dan weten, via deze draad, dan neem ik contact op. We kunnen altijd bij mij thuis afspreken in Nieuwegein, of ergens in Utrecht, geen probleem.

Ik hoor het wel.

Groeten,
JJ



Ik heb wel zin! Tijd moet  even afgestemd worden , maar dat kom wel goed denk ik.
Weet nog niet wat ik kan bijdragen aangezien ik alleen nog maar blikbrouwsels gedaan heb, Maar hoop dat ik op deze manier kan zien of horen hoe andere moutbrouwen om ideeën op te doen!

Dus ik sta er voor open, laat maar horen!

rvvliet78


Ronald_

Mannen - laten we als eerst eens afspreken op het Utrechts Bierbrouwersfestival op 10 mei!

Ik kan dan helaas zelf niet veel met jullie kletsen omdat ik achter een tap zal staan (Ko ook ;)) en ook zal eigen bier proeven op die dag niet erg gewaardeerd worden maar het is natuurlijk wel heel leuk om elkaar eerst eens te ontmoeten en misschien wat bieren met elkaar te ruilen! 

ZwartGoud

Goed idee!

Zijn er mensen hier op het forum die daar bij zullen zijn?

Ronald, denk jij dat het mogelijk is om het ergens te laten vermelden tijdens het festival? Programmaboekje o.i.d.? Dan kunnen niet forummers er ook vanaf weten :)

Groet!

Ronald_

Het boekje is al gemaakt dus denk het niet... Maar je kan het proberen bij Jan Ausems via dit formulier: http://www.houtensbrouwcollectief.nl/contact.html

ZwartGoud

Bedankt!

Zijn er nog andere forummers uit de omgeving Utrecht die naar het Utrechts Bierfestival komen?

McMelloW

Helaas kan ik 10 mei niet naar het UBF. Ik wil wel erg graag op de hoogte blijven over een Utregse brouwclub

Manie

ik ben er ook zaterdag!  ;D Maar hoe herken je mekaar? haha :weetniet:
Ken niemand van gezicht nog.

PrinsReinier

Ik heb altijd interesse in een club in de buurt. Gekeken naar de kaart is het eigenlijk zelfs best raar dat er in (de buurt van) Utrecht niets te vinden is. Ik ben evenals Robert de Boer lid (en bestuurslid) van het Edes Wijn- en biergilde.

Zaterdag ben ik erbij.

Als er een locatie gezocht wordt, zou ik zeggen Brouwerij Maximus. Ik heb in het verleden ook gehoord dat ze daar eventueel cursussen wilde gaan geven. Als je het serieus wilt aanpakken, is dat natuurlijk meegenomen...

ZwartGoud

Is het een idee om rond 15.00 bij de tap van Van De Streek af te spreken? Dan kunnen we elkaar makkelijk vinden, en een babbeltje maken.

Ik moet wel even zeggen dat er voor mij een nieuwe wending heeft plaatsgevonden rondom een brouwclub.
In Nieuwegein was er afgelopen dinsdag een brouwersbijeenkomst, met wedstrijdje. Daaruit gaat hoogstwaarschijnlijk een brouwclub voortkomen. Dat is voor mij natuurlijk erg interessant, want veel dichter bij huis! Ik zal me dus niet echt meer bezig gaan houden met het oprichten van een club in Utrecht.

Maar zaterdag zal ik er zeker bij zijn om lekker te proeven, en andere brouwers te ontmoeten! En mocht er een club uitrollen, dan zal ik deze zeker bezoeken!

Manie

Citaat van: ZwartGoud op 08-05-2014  18:01 uIs het een idee om rond 15.00 bij de tap van Van De Streek af te spreken? Dan kunnen we elkaar makkelijk vinden, en een babbeltje maken.



Lijkt mij een goed idee.

Ronald_


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.