Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Als ik even mag inbreken op dit topic... iemand een recept voor starterwort op basis van mout?
Je kunt ook een minibrouwsel maken van bv 2 liter waarbij je uit wilt komen op een sg van 1040.
ik heb onlangs ergens hier op het forum een recept daarvoor gevonden, maar ik kan het niet meer vinden.
Pilsmout tot 1040 voor 2 liter. Laag in de 60°C. Kan toch niet zo heel spannend zijn.
Kan ik dan gewoon wort maken zoals ik dat altijd doe met een SG van 1040 of moet daar dan nog gistvoeding bij?
De eerste keer is altijd spannend he .
Als het na twee dagen al actief is dan vind ik dat best snel. Vooral regelmatig schudden om te beluchten en warm houden wil helpen.
Waarom ga je niet verder in je vorige topic hierover?