Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ik heb een warmtewisselaar die ik schoonmaak met Chemipro OXI. Dit doe ik door de slangen in een pan te hangen die ik werwarm tot 80 graden ongeveer. Op die manier pomp ik het een alf uur tot een uur rond waarna ik alles spoel met water. Ook uitkoken heb ik geprobeerd maar op deze manier reinig ik gelijk alles. Is dit een goeie manier of kan ik dit beter anders doen?
Onderdompelen in kokend / gekookt water? Lucht zal eruit willen, of is dat nog lastig (en moet je het echt er doorheen pompen)?
Deze vraag had ik zelf een aantal maanden geleden ook. Via een ervaren brouwer kreeg ik de tip om de platen koeler met een klein beetje water in de oven te zetten van 180 graden of warmer het water er in zal gaan verdampen en voor de desinfectie zorgen ik doe dit nu tijdens het brouwen.
Je verwamd een peroxide naar 80 graden. Wat denk je dat er gebeurd?
Ik denk wel dat je er dan voldoende water in moet doen anders bestaat de kans dat je de eventuele vuilresten juist vastbakt.
Gewoon na het gebruik even goed doorspoelen en omgedraaid schuin weg zetten. Voor het gebruik even in de oxi zetten en klaar voor gebruik. Doe het al jaren zo...
Direct voor gebruik nog even een Star San oplossing gebruiken. Op deze manier weet je zeker dat je geen infectie oploopt door het gebruik van een platenkoeler.
Vandaag voor het eerst Star San gekocht en gebruikt. Hoe doe je dit met een platenkoeler? Pomp je echt een Star San oplossing door de koeler heen of alleen de buitenkant sprayen?
Of gewoon ff laten "weken" in een warme oplossing van sulfiet & citroenzuur gaat altijd goed...
Snap nooit zo goed dat overdreven gedoe van langdurig spoelen met allerlei middelen.
en dat het niet reinigt.
Gebruik gewoon goede middelen!
Waarom allemaal zo moeilijk als kokend water ook werkt?