Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
denk dat de La trappe Blond mogelijk ook een andere stam heeft
In een eerdere posting van jou (robin) las ik nog dat je naar de vernoeming van de gist vroeg.
De witte is inderdaad vrij zeker een andere gist.
Dubbel en tripel is dezelfde gist, witte trappist is andere. Info van iemand van de eerste rang
Ik hoorde vanmiddag dat ze 2 veschillende gistsoorten gebruiken, 3 om 5.
Wat bedoel je hiermee? 3 om 5?
Ja, of de puur, wit en bok (3) versus blond, dubbel, tripel, quad en isid'or (5)?
Ja, of de puur, wit en bok (3) vs blond, dubbel, tripel, quad en isid'or (5)?
Dat is inderdaad ook wat ik gehoord heb (uit betrouwbare bron). En geen aparte bottelgist.
Wordt de herfstbock met de witbiergist vergist?
De rest is in ieder geval wel duidelijk: Puur en Witte is de ene gist en Blond, IsiD'or, Dubbel en Quadruple de andere.
Dacht het wel. De bok is de enige waarvan ik me details niet meer goed kan herinneren.
vergeet de tripel niet in dat laatste rijtje.