Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Thermometer termperatuur meter digitaal of analoog  (gelezen 9651 keer)

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
Re: Thermometer termperatuur meter digitaal of analoog
« Reactie #25 Gepost op: 07-04-2019 07:34 u »
Omdat meten zo belangrijk is gebruik ik meerdere thermometers tijdens het brouwen.
Een digitale tijdens het maischen, één zoals hierboven, die hangt gemonteerd boven de brouwketel zodat enkel de voeler in het beslag hangt.
Om de temperatuur van pH stalen te meten en ook die van het spoelwater heb ik een andere digitale.
Voor de kookketel heb ik een analoge mechanische met een wijzerplaat met een lange inox voelstaaf die tot op de bodem staat.
Als er ooit eentje kapot gaat heb ik er altijd een andere om te meten.

Van mijn glas densiteitmeter heb ik er 2 + een refractometer.   

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Land: nl
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #26 Gepost op: 07-04-2019 09:31 u »
Omdat meten zo belangrijk is gebruik ik meerdere thermometers tijdens het brouwen
Sinds ik maisch met een STC-1000, gebruik ik de thermometer alleen nog om de temperatuur van het spoelwater te controleren.
Hier voor gebruik een vleesthermomter, verkregen met spaazegels van Poiesz.

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
« Reactie #27 Gepost op: 07-04-2019 09:49 u »
Sinds ik maisch met een STC-1000, gebruik ik de thermometer alleen nog om de temperatuur van het spoelwater te controleren.
Hier voor gebruik een vleesthermomter, verkregen met spaazegels van Poiesz.
Heb je die al eens geijkt, want gratis dingen zijn meestal niet echt nauwkeurig.

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Land: nl
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #28 Gepost op: 07-04-2019 10:48 u »
Heb je die al eens geijkt, want gratis dingen zijn meestal niet echt nauwkeurig.
Nee, dat kan niet en in kokend water geeft het ding 100° C aan.

Tags: