Nog over kandijsiroop

Gestart door Zander, 28-12-2013 22:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zander

Beste brouwers,

Ik ben een Canadees, die op vakantie in België is.  Ik brouw zelf thuis in Montreal bier en houd van verschillenden soorten Belgisch bier.  Ik wil Tripels en Dubbels brouwen als ik weer thuis ben en heb en vraagje over kandijsiroop.  Ik weet dat jullie er al lang over hebben gepraat (ik heb door de Forums gezocht) maar ik weet nog niet wat voor mij best zou zijn.  Dus, is de gewone Candico Kandijsiroop die je in de Delhaize of andere supermarkten kan kopen dezelfde die je in bier zou gebruiken, of niet?  Ze hebben ook twee verschillende siropen, zacht en gewoon, maar dan zou ik geen controle over het begin SG hebben en ook geen suiker voor tripels.  Ik ben in Antwerpen en voor zo ver ik weet zijn er hier geen zelfbrouwen winkelen.  Ik ben niet tegen zelfgemaakte kandijsiroop maar thuis is bietensuiker niet zo makkelijk verkrijgbaar.  Is het echt bijna dezelfde als ik siroop door rietsuiker maak of zou ik hier bietensuiker kopen - ik heb er veel plaats in mijn bagage voor?  Ik hoorde ook dat zelfgemaakte kan niet exact dezelfde zijn (juist?).
Ik hoop jullie verstaan me allemaal, het is niet mijn eerste taal!

Zander
 :biersmile:

Adbrouwt

Welkom op het Nederlands forum. Stap nu in de trein en ga zo snel mogelijk naar de almeerse brouwwinkel en sla je slag Zander. Zo nu eerst een Heineken  >:D

Hoppenbrouwers

Goed Nederlands voor een Canadees zeg!

Kandijsiroop zou ik gewoon zelf maken. Makkelijk en net zo smakelijk.

foz

Citaat van: Adbrouwt op 28-12-2013  22:15 uWelkom op het Nederlands forum. Stap nu in de trein en ga zo snel mogelijk naar de almeerse brouwwinkel en sla je slag zander. Zo nu eerst een Heineken  >:D

Vanuit Antwerpen lijkt mij Beverlo een stuk dichterbij.

zeebrew

Maar in Almere zijn ze zondag open...

William

Hoi Zander,

Ik denk dat je zowel rietsuiker als bietsuiker kunt gebruiken om zelf kandijsuiker te maken.

Als je maandag nog in Belgie bent zou je naar Brouwland in Beverlo kunnen gaan om kandijsuiker op siroop te kopen.

Zondag kun je ook bij Brouwmarkt in Almere / Nederland terecht

Ik zou het gewoon zelf maken van rietsuiker!

succes!

Zander

Danke jullie!  Ik blijf tot januari en zal misschien naar Beverlo fietsen om minstens de winkel te zien maar ik zou het waarschijnlijk zelfmaken.

 ^-^ 

William

Op 300 meter afstand van Brouwland is er een treinstation. Voor de rest ligt het in the middle of nowhere.

Jacques

Die kandijsiropen die Brouwmarkt voert kun je in de US kopen.
Ik heb wel eens begrepen dat de portokosten van de US naar Canada niet zo hoog zijn. Dat is waarschijnlijk heel wat goedkoper dan even op en neer naar Almere rijden.


foz


Zander

Het even of bijna zo duur is hier als in Canada!

RobinB

Candico wordt ook wel gebruikt, maar dit is vrij donker en geeft een wat ziltige en iets gebrande bijsmaak.
Ook is er van candico cassonade, dat lijkt op (Nederlandse) basterdsuiker, maar dan met meer smaak.
Zeker ook het overwegen waard!


Maar zelf maken is natuurlijk ook leuk en lekker. :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.