Nieuw vergistingvaatje maar drijvend dekseltje

Gestart door Edolem, 17-12-2013 21:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edolem

Hoi, ik heb me een nieuw vergistingvaatje gekocht (http://www.Brouwmarkt.nl/gistingsvat-met-kraan-en-waterslot-30-liter-p-342.html), met een groot cylindrisch waterslot. Nu blijkt echter, na het vullen van het waterslot dat het dekseltje van het waterslot drijft op het water.
Dat lijkt me niet echt de bedoeling, toch? Gewoon oplossen met een elastiek, iets erop zetten of ??

Gerb


René K

Elastiekje kan. Maar drijven is ook niet erg. Het gaat erom dat er geen lucht naar binnen kan.

zeebrew

Citaat van: René K op 17-12-2013  21:33 uElastiekje kan. Maar drijven is ook niet erg. Het gaat erom dat er geen lucht naar binnen kan.

Allebei, minder water ongeveer een derde van de hoogte en eventueel een elastiekje, CO2 moet er wel uit kunnen...

René K

Klopt, het dekseltje moet wel omhoog kunnen door de CO2 druk.

EBC

Het is juist de bedoeling dat het dekseltje drijft.

Edolem

Bij mij hangt het er scheef bovenuit (te hoog drijvend), dus ik denk te veel water...

Herman

Het hangt altijd scheef tijdens vergisting, dus dat zegt op zich niks.

guuz

Heb ook eens een elastiekje gebruikt, zoˊn standaard ding, maar vond het wel heel strak zitten, dus er maar weer afgehaald, nu weer gewoon max 1/3 gevuld en dat werkt prima

Etn82

Citaat van: Herman op 17-12-2013  23:11 uHet hangt altijd scheef tijdens vergisting, dus dat zegt op zich niks.

Jawel, het zegt dat de vergisting nog actief is. Wanneer de vergisting ten einde is, ligt het dekseltje bij vrijwel altijd plat.  :D

Herman

Citaat van: Etn82 op 18-12-2013  00:28 uJawel, het zegt dat de vergisting nog actief is. Wanneer de vergisting ten einde is, ligt het dekseltje bij vrijwel altijd plat.  :D
Jawel, maar ik refereerde naar het waterniveau. Scheef betekent niet dat er te veel water in zit :)

Erick


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.