Eitwitten?

Gestart door Hpps, 13-12-2013 19:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hpps

Hoi,

Vraagje ik heb 35 liter bier gebrouwen en na 4 weken op een warme plaats 22 graden heeft het nu 3 weken gelagerd op 3 graden.
Nu zijn er allemaal witte vlokjes te zien in het bier. Zijn dit niet neergeslagen eiwitten?  En hoe kan ik deze eruit krijgen?



Greetz
Kurt

William

Eiwit zou eerder uitzakken tenzij er gasbelletjes inzitten.

Dit lijkt eerder op kaam. Zoek dit forum er maar eens op na voor wat plaatjes.

Wat is het eerst een wit vliesje?


Hpps

Nope is nooit een vlies geweest. Snap het niet, smaak is niet slecht wel niet echt vol. Kan ik dit er op een manier uitfilteren?

Peterrr

Ik vind de tijd van 4 weken op 22 graden wat vreemd en daarna nog weken eens op 3 graden.
( zelfde vat of fles?)

Wat voor recept ( bier ) is dit, bij mij blijft het nooit zolang op zo`n hoge temperatuur?
Na 3/4 weken zit het bij mij echt wel in de flessen.

Misschien dat de oudgedienden hier het bekend voor komt.

grt Peterr

Hpps

Het is een triple hop. Normaal wou ik het sneller lageren maar de koelkast was nog niet af.

Jacques

Zo te zien zitten de witte vlokjes op het bier. Dat duidt op een kaaminfectie. Dat gebeurt vaker wanneer een bier te lang in de nagisting wordt gehouden. Of beter gezegd als het bier in het vat blijft staan als de nagisting (lees vergisting) is beƫindigd.

Zo te zien is dat het begin stadium. Wanneer je het bier nog een paar dagen laat staan zal er een vlies ontstaan waarover Wiliam het ook al over had.

Een bier met een kaaminfectie is nog steeds drinkbaar. Het bier heeft door dergelijke infectie wel een mindere body maar dat heb je zelf ook al ontdekt.


Herman

Lijkt mij inderdaad ook op beginstadium Kaam. Laatst nog bij een giststarter gehad die even niet gevoed was met vergistbaar medium.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.