Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Te geef: RVS ketel 50 liter  (gelezen 2280 keer)

Offline 12345

• Super lid
  • Land: nl
  • Bier brouwen. Je bent nooit uitgeleerd.
Te geef: RVS ketel 50 liter
« Gepost op: 11-12-2013 16:16 u »
Deze ketel komt van “het Amerikaantje” in Vreren, is van RVS met een sandwich-bodem, kostte 125 Euro en is bijna 2 jaar oud. Hij is in prima staat maar:
- Het is er zo een waarvan het deksel “klemt” dwz: het deksel springt er na verloop van tijd gewoon af.
- Er zit een rechthoekig gat aan de rand van het deksel van ca 70 x 100 mm (voor doorvoer koelspiraal)
- Aan de onderkant zit een gat van 20,5 mm voor een weldless kraandoorvoer. 

Ik doe hem weg omdat ik
- een niet-knellend deksel wil
- ik de doorvoer in het deksel voor de koelspiraal nu veel kleiner wil maken.

Wie in de buurt van Den Bosch woont en interesse heeft, mag hem komen ophalen voor een paar zelfgemaakte bieren (vooral Engelse bieren en IPA hebben mijn interesse).

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Roelson

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Te geef: RVS ketel 50 liter
« Reactie #1 Gepost op: 11-12-2013 16:58 u »
Pm gestuurd!

Offline 12345

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 11-12-2013 19:02 u »
Een aantal pas beginnende collega's heeft zich gemeld en daar is niets mis mee maar ik wil nog eens wijzen op het gat onderin de ketel met een diameter van 20,5 mm. Daar past (bij mijn weten) alleen een schotdoorvoernippel in met vaste moer, losse moer en siliconenring (weldless doorvoer) en daar past aan de buitenkant een 3/4' kraan en aan de binnenkant een hevel of filter op.

Als je pas begonnen bent, moet je nog kiezen op welke manier je alles gaat vormgeven en eerst moet je weten wat er allemaal "te koop" is.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #3 Gepost op: 11-12-2013 22:43 u »
Je ketel is niet rond. Even rond drukken en dan klemt je deksel niet meer.

Offline 12345

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 11-12-2013 22:58 u »
De ketel is boven smaller. Ga maar kijken bij 't Amerikaantje want de meeste ketels zijn daar nu zo.

HERSTEL

Klopt, je hebt gelijk: de ketel was niet helemaal rond. Nu dus wel en het deksel klemt niet meer. Toch hoef ik deze niet meer vanwege het gat in het deksel dus hij is nog steeds "te geef".

Offline 12345

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 12-12-2013 16:30 u »
De ketel is inmiddels weg.  ;D

Tags: