Voorstellen: Nozem

Gestart door Nozem, 09-12-2013 23:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nozem

Hallo brouwliefhebbers,

Na een jaar lang veel verschillende bieren geproefd te hebben vind ik dat het tijd wordt om mijn eigen bier te gaan brouwen.
Vorige week is Sinterklaas zo aardig geweest om mij een startpakket te geven voor het brouwen uit blik. Dit blik zit nu prettig te borrelen in het gistvat, ben erg benieuwd naar het resultaat.
Blik brouwen lijkt me een leuke kennismaking met het brouwen maar mijn doel is om het wort helemaal zelf te maken om uiteindelijk een kloon van mijn lievelingsbier te maken en deze naar eigen smaak te verbeteren, ben erg benieuwd of me dit gaat lukken, het zal in ieder geval veel tijd gaan kosten, maar daar zijn hobby's ook voor bedoeld :)

Ben nu druk opzoek naar alle onderdelen voor het 'echte' werk. Uiteraard is dit niet zo moeilijk, ik heb de site van Brouwland al gevonden :) Om de kosten te drukken zoek ik vooral gebruikte artikelen of wil ik zelf dingen gaan maken, is ook een soort hobby van me. Je kan alles wel nieuw kopen maar zelf b(r)ouwen is gewoon leuker  ;)

Komende tijd zal ik vast veel vragen hebben, mocht ik geen antwoord kunnen vinden zal iemand hier me vast kunnen helpen, er is zeer veel kennis aanwezig hier op de site, mijn complimenten!

Herman

Welkom!

Lees het boek van Adrie Otte ook maar eens, wat betreft zelf bouwen kun je in deze hobby ook helemaal los gaan. Veel plezier!
Welke regio woon je? Da's handig om te weten ivm meekijken bij andere brouwers e.d. Plaats daarom vooral je pin op de ledenkaart http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=googlemap .

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.