Degustatie glazen

Gestart door orangeloo, 09-12-2013 18:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

orangeloo

Tijdens de geweldige brouwdag bij Emelisse waren wij tot de conclusie gekomen dat de proef- of degustatieglazen bij Emelisse best lekker dronken.
Het zou ook een fijn glas zijn voor op onze clubavonden, en zo ben ik een beetje aan het rondneuzen gegaan.
Nu was ik vandaag in de V&D in Breda en kwam daar glazen tegen die wel wat op die glazen van Emelisse leken.
Ik weet het zijn natuurlijk gewoon wijnglazen, maar ik vond ze mooi genoeg om er een setje van te kopen, voor de prijs van € 7,99 voor 6 glazen moest ik het niet laten.


Etn82

Voor dit doel zijn er van PINT specifieke proefglazen.



Zelf heb ik er twee van deze gescoord op een bierfestival. Gekocht bij de entree incl. een aantal muntjes. Ik vind ze zeer geschikt voor het secuur proeven van bier.

seed7

Ha, leuk dat je hier nu net over begint, heb 6 rode wijn glazen bij de Lidl gehaald en die bevallen op zich goed maar ik vind de steel eigenlijk te lang voor de hoeveelheid bier die er in gaat. Ik schenk het flesje graag in een keer leeg.

Vanmiddag bij de Ikea twee glazen gescoord om te proberen, de Hederlich:


en de Rattvik voor Barley Wines etc die ik in 25 cl flesjes bottel:


Ingo

Jacques

Het BKG gebruikt al jaren op aanraden van Derek Walsh het isoglas.



Onder andere te koop bij de Brouwlandverdelers.

bierhenkie

Citaat van: Jacques op 09-12-2013  21:25 uHet BKG gebruikt al jaren op aanraden van Derek Walsh het isoglas.



Onder andere te koop bij de Brouwlandverdelers.
Daar zoek ik dus al tijden naar. Heb je ook een link of artikelnummer Jacques?  :biersmile:

Herman

Kijk maar eens op de Brouwland site bij 'le verre' glazen, is een weetje...

http://www.Brouwland.com/shop/product.asp?cfid=28&id=1032&dt=24&l=1




Sint Maarten

Citaat van: bierhenkie op 09-12-2013  21:49 uDaar zoek ik dus al tijden naar. Heb je ook een link of artikelnummer Jacques?  :biersmile:

Volgens mij heeft brouwerij het IJ deze glazen momenteel te koop. Ik weet niet 100% zeker of het dezelfde maten zijn maar het lijkt er wel op. In ieder geval verkrijgbaar bij Gall&Gall in Amsterdam.

Edit: deze glazen zijn een stukje groter.

Sint Maarten


Thamerdal

Deze zijn ook erg goed:



80 cent per stuk bij Action.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.