Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Ja. Naar databank gisten gaan en een nieuwe gist invoeren.
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Wat doet Wine dan met BrouwHulp, ik ken het programma nl niet?
Ah tof, een snelle reactie. En hoe moet ik de toegevoegde brouwsuiker (800 gram glucose) toevoegen?
Volgens mij op dezelfde manier, maar dan bij overige. of bij vergistbare ingrediënten. Ik heb nog nooit met glucose gewerkt.
Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar ik heb de volgende vraag:Bij de invoer van mijn waterprofiel krijg een restalkaliteit van 72 mg/l.Bij mijn handberekening volgens formule uit "water deel 2" krijg ik een uitkomst 1,44 mmol/l Bij de berekening met de uit "Verander water in bier" is de uitkomst 4 °D.Ik ben nog niet eerder de eenheid van mg/l voor restalkaliteit tegen gekomen.Is hier een omrekenfactor voor?Ik heb me de afgelopen regendagen verdiept in deze materie. Was wel even doorbijten met mijn beperkte scheikundige achtergrond.Daarom zou ik dit ook graag willen weten om het plaatje voor mij rond te krijgenAnders krijg ik het gevoel dat alle moeite voor niets is geweest. In het boek : "De Praktijbrouwer" van prof. Baetsle kom ik ook nog F° en mE tegen.
Ik heb het bekeken maar kom er nog niet uit.
Kan je hier wat mee?
Staat op code, naam. Echter mijn bieren staan ongesorteerd erin. Heb veld code al getracht met alleen nummer te geven of zoals nu met letters en nummers echter niets helpt.
Is er in BrouwHulp ergens een manier om het vergistingsprofiel bij het recept in te voeren?Gecontroleerd vergisten is onderdeel van een goed biertje, dus zou het ook onderdeel moeten zijn van een goed recept, echter zou ik niet weten waar ik dit in BrouwHulp bij mijn recept moet opslaan (behalve bij de notities, die zijn naar echter mijn mening meer brouwsel dan recept afhankelijk).Iemand suggesties...
In de map "Vergisten" van je recept.